וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת קלאבהאוס עמית

עמותת "קלאבהאוס עמית" (עמותה ציבורית, מלכ"ר) הוקמה במטרה לשפר את איכות חייהם של אנשים החיים עם השלכותיו של משבר נפשי עמוק, ולקדם את השתלבותם בחברה הרחבה בכל תחומי החיים. זאת באמצעות פיתוח והטמעה של מודל קלאבהאוס בישראל. מודל זה הוא בינלאומי ומתקדם ומבוסס על פילוסופיית תנועת הצרכנים (nothing about us without us). הקלאבהאוס מהווה קהילה שיקומית: תעסוקתית וחברתית, המפוקחת וממומנת ע"י משרד הבריאות, לאנשים המתמודדים עם נכות נפשית.

מרכזי הקלאבהאוס של העמותה בישראל משתייכים לתנועת קלאבהאוס העולמי, הכוללת 330 מרכזי קלאבהאוס בכל רחבי העולם ופועלת תחת ארגון בינלאומי בשם clubhouse international.

הקלאבהאוס הוא ארגון שבנוי כקהילה, והאנשים שמגיעים ומשתתפים בו - הם חברים בארגון.

החברות בקלאבהאוס פתוחה לכל אחד שיש לו היסטוריה של משבר נפשי. הרעיון של חברות זו הוא רעיון יסוד מהותי ובסיסי בתפיסת הקלאבהאוס: להיות חבר בארגון משמעו שהאדם חולק גם בעלות וגם באחריות להצלחתו של ארגון זה!

להיות חבר בארגון משמעו להשתייך, להשתלב ולהתאים למקום מסוים, שבו אתה תמיד רצוי ומתקבל בברכה. עבור אדם שחווה משבר נפשי, דברים פשוטים אלה אינם מובנים מאליהם. למעשה, המציאות הינה חיים בתחושה מתמדת של הדרה, חוסר התאמה, בידוד ודחייה.

"נפגע נפש", "מטופל", "לקוח", "נכה", "צרכן" כל אלה ועוד הם מונחים שהחברה משתמשת בהם בהקשר לאנשים החיים עם השלכותיו של משבר נפשי. אנשים אלה לרוב מופרדים ע"י תוויות אלה ומוגדרים על ידן כאנשים "נזקקים" ומהווים נטל חברתי. בקלאבהאוס אדם עם מחלת נפש נתפס כמשתתף מוערך, כעמית (קולגה) וכמישהו שיש לו משהו לתרום לשאר הקהילה. כל אדם הוא חלק מהותי וקריטי בקהילה, אשר מעורב בעבודה משמעותית. בקלאבהאוס כל חבר רצוי, מצפים לו וצריכים אותו, המעורבות של כל חבר היא תרומה חשובה לקהילה.

לקריאה נוספת והכרות עמנו - מוזמנים להיכנס לאתר שלנו

עמותת קלאבהאוס עמית ב-FAMILY GUIDE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully