וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת הסיכוי להיריון ולידת עובר בריא בקרב נשים בגילאי 35-45

בשיתוף מרכז ברטוב, בשיתוף מרכז ברטוב

9.7.2019 / 16:19

למרות שגיל האישה המבוגר מקטין את סיכויי ההצלחה להריון אין זה אומר שלא יכולות להיות במקביל בעיות אצל הגבר, העשויות אף הן להקטין את סיכויי הכניסה להריון - ולכן לפני טיפולי פוריות מומלץ לבדוק את איכות הזרע שלך הגבר

יח"צ

אחוז לא מבוטל מהנשים המבצעות טיפולי הפריה חוץ גופית הן מעל גיל 35. בגיל זה פוריות האישה מתחילה לרדת ואחוזי ההצלחה בטיפולי הפוריות נמוכים יותר. כשאישה מגיעה לגיל 45 ועדיין לא הצליחה להרות - מומלץ לעבור לטיפולים המשלבים תרומת ביציות. ד"ר רעות ברטוב שיפמן, מנכ"ל ומנהלת מקצועית במרכז ברטוב - המרכז לפוריות הגבר, מסבירה שלמרות שגיל האישה המבוגר מקטין את סיכויי ההצלחה להריון אין זה אומר שלא יכולות להיות במקביל בעיות אצל הגבר, העשויות אף הן להקטין את סיכויי הכניסה להריון.

בנוסף, טיפולי פוריות ובמיוחד אלו הכרוכים בתרומת ביציות הם תהליכים ארוכים ויקרים מאוד וכוללים התמודדות רגשית לא פשוטה, ולכן על אחת כמה וכמה מומלץ בתחילת הדרך גם לבדוק את איכות הזרע של הגבר. במקרים בהם מתגלה בעיה באיכות זרע הגבר יותאמו פתרונות הרלוונטיים לבעיה שהתגלתה ובכך יעלו את סיכויי ההצלחה של הזוג.

לדוגמא, כאשר יש בעיה מורפולוגית בזרע, חשוב למיין ולבחור תאי זרע נעים ובעלי מורפולוגיה תקינה. לשם כך, בשיטת ברטוב נעזרים במיקרוסקופ בהגדלה גדולה - פי 6,000 כדי לאבחן, לאתר ולמיין. בטיפולי תרומת ביצית, האבחון המורפולוגי מקטין בצורה משמעותית את שיעור הכשלון הפוטנציאליים. היבט משמעותי לנוכח המורכבות הרגשית והעלות הכספית בטיפולים מסוג זה.

בנוסף, מיון מוקדם של תאי זרע הוכח גם כיעיל במיוחד בשיפור תוצאות טיפולי IVF. בשיטת המיקרו-מניפולציה החדשה IMSI מול השיטה הנפוצה ICSI, אחוז ההצלחה הוא יותר מפי 2. במחקר שנערך בקרב 160 זוגות, שיטת ה-IMSI הניבה 60% הצלחה אל מול 25% הצלחה בלבד בשיטת ICSI.

בשורה התחתונה, שיטת ברטוב מכפילה את שיעור ההריונות, מגבירה את שיעור ההשרשה של העוברים, מקטינה את שיעור ההפלות בטרימסטר הראשון ומעלה פי 2 את הסיכוי ללידת יילוד חי.

* למידע נוסף על הטיפול הייחודי בכישלונות חוזרים של הפרייה חוץ גופית IVF :

מרכז ברטוב undefined, בשיתוף מרכז ברטוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully