וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקשיבו היטב: חשיבות המעקב השמיעתי מגיל 60

בשיתוף מדטון- הדים, בשיתוף מדטון- הדים

18.8.2019 / 9:50

ליותר מ-800,000 אנשים בישראל יש לקות שמיעה ברמה כזו או אחרת. חגית שגיא, קלינאית תקשורת ומנהלת מקצועית במדטון-הדים, מספרת על הבעיות שגורמת הירידה באיכות השמיעה והבדיקה החינמית לבני ה-60 ומעלה

Family guide בשיתוף מדטון

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על קשר סטטיסטי בין ירידה בשמיעה החל מגיל 60 לבין הדרדרות במצבים בריאותיים שונים כמו דיכאון, מחלות לב וכליות ואפילו אלצהיימר ודמנציה. ואם עוד לא שמעתם על זה, כנראה שהגיע הזמן להבין מדוע מעקב שמיעתי מגיל 60 הוא כל כך חשוב. טיפ חשוב? כדאי להתחיל הרבה קודם.

על מנת להבין את הקשר בין ירידה בשמיעה להידרדרות בבריאות וכתוצאה מכך באיכות החיים שוחחנו בכתבת הווידאו עם חגית שגיא, קלינאית תקשורת ומנהלת מקצועית במדטון-הדים, שהסבירה כי ידוע הדבר כבר שנים רבות כי ירידה בשמיעה גורמת לעומס על המערכת הקוגניטיבית כיוון שהאדם עם הירידה בשמיעה משקיע מאמץ רב בניסיון להבין דיבור, להשתלב בשיחה ולהתאים את עצמו לסביבה.

אותה עייפות קוגניטיבית מובילה פעמים רבות להידרדרות בתפקודים קוגניטיביים (כמו זכירת הנאמר ועוד), ללחץ, לפגיעה בתפקוד העצמאי בגיל השלישי, לפגיעה ביכולת ההשתכרות, במקרים רבים מאוד לדיכאון, לבידוד חברתי והתדרדרות במצב הכללי. אמנם המחקרים לא מצאו את הקשר הישיר, כלומר גורמי סיבה ותוצאה, בין ירידה בשמיעה לאותן מחלות שציינו, אך מבחינה סטטיסטית יש התאמה די גורפת - סיכוי של פי 2 ללקות בדמנציה בירידות שמיעה קלות, סיכוי של פי 3 בירידות שמיעה בינוניות ופי 5 סיכוי ללקות בדמנציה בנוכחות ירידות חמורות.

מחקרים מראים קשר משמעותי בין ירידות שמיעה לדמנציה. ככל שהירידה בשמיעה גבוהה יותר, כך גם ההסתברות ללקות בדמנציה או אלצהיימר. מדוע נושא זה כה חשוב? ולמה כל כך חשוב לעסוק בזה בכלל אם אנחנו "מסתדרים בינתיים"? ליותר מ-800,000 אנשים בישראל יש לקות שמיעה מסויימת. הירידה בשמיעה עם הגיל מתחילה כבר בעשורים הרביעי והחמישי לחיים וככל שהגיל עולה שכיחות האנשים באוכלוסיה עם לקות שמיעה עולה באופן משמעותי (מגיע לכדי 80% בגיל 80). בניגוד לבדיקות שיניים ועיניים, לא קיימת המלצה רשמית לבדיקת שמיעה ולמעקב תקופתי, לעוסקים בכך ולחוקרים ברחבי העולם ברור כבר לחלוטין שבדיקה אחת לשנה החל מגיל 60 והתאמת הפתרונות המתקדמים שניתן למצוא כיום מצמצמת משמעותית את הנזקים והפגיעה באיכות החיים הנגרמת כתוצאה מהחלשות השמיעה ומשפרת משמעותית את איכות החיים.

מדובר באפקט דרמטי על איכות החיים בגל השלישי שאיכשהו אנו מצליחים להתעלם ממנו בתודעה שלנו וממתינים ליום שבו בעיית השמיעה תעורר קושי כזה עד שלא תהיה ברירה אלא להיבדק.

כיוון שחסרה מודעות לנושא זה לא רק בארץ אלא בעולם כולו, יזמה של קונצרן השמיעה הבינלאומי DEMANT המיוצג בישראל עי רשת המכוני השמיעה "מדטון הדים" שקיבלה את השםTHE NATIONAL CAMPAIGN FOR BETTER HEARING תופסת תאוצה במדינות שונות בעולם, מדובר בקמפיין עולמי שמטרתו להניח את נושא השמיעה על סדר היום הבריאותי של בני הגיל השלישי. המטרה היא לעודד אנשים מגיל 60 לעבור בדיקת שמיעה למעקב - אחת לשנה באופן שגרתי , ומבלי להמתין ליום בו יחושו בקושי שמיעתי משמעותי . בישראל, חברת מדטון-הדים לוקחת חלק בקמפיין ומאפשרת לאנשים מעל גיל 60 הערכת שמיעה ללא עלות בסניפיה ברחבי הארץ, על מנת לעורר את המודעות לחשיבות השמיעה הבריאה ולהשלכות של ליקוי שמיעה על איכות החיים.


לתיאום בדיקת שמיעה ללא עלות

בשיתוף מדטון- הדים, בשיתוף מדטון- הדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully