וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהבים לבשל? כך תוכלו לעשות מזה כסף

בשיתוף מכללת רטר, בשיתוף מכללת רטר

21.8.2019 / 12:16

בישול ביתי זה לאו דווקא נשים מבוגרות שמכינות 2-3 סירים למשפחה. בעזרת שימוש נכון באפליקציות תוכלו להפוך תחביב לפרנסה מכניסה ומספקת. הנה ריקי שעשתה בדיוק את זה

מערכת וואלה!

איזו אסוציאציה מתעוררת אצלכם כאשר אתם שומעים על בשלנים ביתיים? מאמא שמכינה במטבח קטן 2-3 סירים שלא מכסים את ההוצאות, או מישהי צעירה שבחרה לנהל עסק עצמאי ברשת שיכול להניב עשרות אלפי שקלים בחודש?

גילוי נאות! גם שסיפרנו לנו על יאמי - פלטפורמה שמחברת בין אנשים שלא אוהבים לבשל או אין להם זמן לבין בשלנים שמספקים אוכל ביתי עד הבית, חשבנו על מאמא - בכל זאת, לא הכרנו את התחום הזה שהולך ותופס תאוצה. אז פגשנו את ריקי, שמגיל קטן אהבה לבשל עד שבחרה להפוך את הפשן למקצוע ולנהל עסק עצמאי דרך הפלטפורמה של יאמי. בניגוד לבשלנים ביתיים שמוכרים דרך אתר פרטי או מפה לאוזן, יאמי מספקת תמיכה וייעוץ מקצועי בנושאי תפריט, תמחור ושירות לקוחות דרך פלטפורמה נוחה.

בנוסף, כיוון שמדובר בזירה שזוכה לחשיפה גבוהה ונכנסים אלפי גולשים ביום, הבשלן כמעט ולא צריך להתעסק בשיווק וקידום החנות המקוונת שלו.

מדוע בחרת להיות עצמאית ואיך הגעת להיות בשלנית ביתית?

עבדתי במשרה מלאה בתחום המכירות והתחלתי להרגיש כי אני ממצה את התפקיד. בשנה האחרונה שלי במשרה הקודמת התחלתי לבשל לאנשים דרך יאמי - פלטפורמה דיגיטלית שמחברת בין בשלנים ביתיים לבין אנשים. בשלב מסוים הרגשתי שאני צריכה לבחור בין הדברים ובחרתי ללכת עם הבישול - גם כדי להתמקצע וגם כדי להיות זמינה למשפחה ולבשל עבורה כמה שיותר. לא הייתי בטוחה בהתחלה לאן זה יתפתח ושיערתי כי אצטרך להתפשר כלכלית - אך היום אני יכולה להגיד בביטחון כי העבודה עונה על כל צרכי, האישיים והפיננסיים.

איך זה עובד? קיבלת הזמנה. איך יראה סדר היום שלך יום לפני ובאותו היום?

העסק מצריך ניהול זמן ברמה מאוד גבוהה - עד לרמת הדקות. כל ערב אני מסדרת את היום הבא ואת אלה שאחריהם - אפילו אם זאת הזמנה עתידית לעוד שבוע. אני בודקת מה הן הכמויות כדי להיערך, רואה אם יש בקשות מיוחדות ומתכננת את לו"ז ההכנות והמשלוחים. הכנות שדורשות יותר זמן אני מתחילה כבר בערב שלפני ובבוקר מתחילה להרכיב את המנות. לטגן, לתבלן, לחתוך ולהוסיף ולבסוף לארוז. ברגע שיש שיטה, זה עובד חלק מאוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

האם הפלטפורמה מאפשרת לך לקבל הזמנות רק בימים שנוח לך?

באופן עקרוני כן, אבל אני בחרתי לקבל הזמנות בימים ב', ג', ד', ה', ו' - השליטה בימים נוחה לי ולכן בחרתי לקחת יום חופשי דווקא בראשון ולא שישי כי זה יום עמוס בעבודה. בנוסף, ביום ראשון קשה יותר למצוא סחורה טרייה של בשר וירקות ולכן אני מעדיפה לחכות עם זה ליום שלמחרת.

ספרי על הפידבקים שאת מקבלת?

הפידבקים שאני מקבלת הם חיוביים - גם לגבי האוכל וגם לגבי השירות. בהתחלה היה לי רצון לא לאבד את הלקוחות ויצאתי ממש מגדרי ומשנה מנות - היום אני מבינה שזה לא נכון ואני יודעת מה להמליץ ללקוחות. אני מתקשרת, מתייעצת ומסבירה להם. מה שכיף ביאמי זה שהבשלן אחראי על המשלוחים ולכן גם נוצר קשר אישי וישיר עם המזמינים - זה לוקח את הרעיון של בישול בהזמנה אישית לרמה אחרת. יש משפחות שאני כבר יודעת לא רק את שם הילדים, אלא גם מה הם אוהבים לאכול ואיך להכין את זה.

איך נראה העסק שלך היום לעומת היום בו התחלת?

בהתחלה הייתי מקבלת הזמנות בעיקר לסופ"ש והיום זה מגיע למספר הזמנות כל יום ובסופי השבוע יש עומס גדול (ומבורך). בן זוגי מסייע לי עם המשלוחים ובתקופות לחץ יש לי עובדת שמגיעה לעזור עם כל מה שצריך. עם הזמן הוספתי ארוחות עסקיות והרחבתי את התפריט, למדתי לתכנן ולהתייעל ובאמת שהעסק הגיע למקומות שלא חלמתי עליהם.

בשיתוף מכללת רטר, בשיתוף מכללת רטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully