וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד יכולים אנשים עם עיוורון להתמודד עם הבדידות בזמן הלימודים?

בשיתוף המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף המרכז לעיוור בישראל

27.10.2019 / 9:08

פעמים רבות סטודנטים רבים מתקשים למצוא חיי חברה במהלך לימודיהם האקדמיים וחלק גדול מהם גם לא משתלב בשוק העבודה לאחר סיום התואר. מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב העגום הזה?

בשיתוף המרכז לעיוור בישראל

מחקר שנעשה על בדידות של אנשים עם עיוורון במסגרות אקדמיות מצא כי 50% מהם דיווחו שלא מצאו בלימודים אפילו חבר קרוב אחד ו-85% מהם לא מצאו בן או בת זוג. אז מה ניתן לעשות כדי לשפר את המצב? דיברנו בכתבת הווידאו עם ד"ר משה עובד, מנכ"ל עמותת עלה אשר מסייעת ברכישת השכלה של אוכלוסיית אנשים עם עיוורון ולקויי ראייה ומי שעשה דוקטורט על בדידותם של אנשים עם עיוורון.

במחקרו, מצא משה עובד כי שלושת רבעי מהסטודנטים מבקשים ככל בני גילם להתנתק פחות או יותר מהוריהם ולקיים חיים חברתיים עצמאיים. כ-50% מהסטודנטים מועסקים ו/או מתנדבים בזמן לימודיהם. רוב הסטודנטים עוסקים בפעילות פנאי ומלבד אותם 50% מהסטודנטים שציינו שלא מוצאים חבר, ה-50% האחרים מצאו חבר, אבל 50% מתוכם מצאו רק חבר אחד באוניברסיטה ואילו האחרים עדיין שומרים על קשרים בתוך הקהילה, אך לא מוצאים חברים באוניברסיטה - כלומר מנותקים חברתית מהמתרחש באוניברסיטה ביום יום. בנוסף לקושי החברתי, הם מתמודדים כמובן עם נושא הלימודים הכולל בעיקר את הנגשת סביבת הלימודים לאנשים עם עיוורון. למרות הקושי בהנגשת סביבת הלימודים, מרבית הסטודנטים בעלי העיוורון מצליחים לסיים את האוניברסיטה בהצלחה, אך הם יוצאים ללא רשת נטוורקינג, מה שמקשה מאוד על מציאת עבודה - בעיקר בעידן המודרני. צפו בכתבת הווידאו בה משה עובד מספר על נתונים נוספים ומדוע קידום מעמדם וסיוע חברתי וכלכלי יכול להוות מפתח להשתלבות טובה ומלאה יותר של אנשים עם עיוורון במדינה. עמותת עלה עובדת בשיתוף עם המרכז לעיוור, עמותה שמאגדת בעצם את כל הארגונים שפועלים למען אנשים עם עיוורון וייצוגם בפני הרשויות.


פרטים נוספים באתר של עמותת עלה

המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף המרכז לעיוור בישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully