וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי מיניות בריאה?

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן

25.8.2019 / 13:12

רונית ארגמן, מנהלת מכון ארגמן ומומחית למיניות האדם, מסבירה שמיניות בריאה אינה מתבטאת רק באלמנטים הפיזיים של הימנעות ממחלות או כניסה להיריון לא רצוי - אלא גם בהיבט הרגשי ובאיזון בינו לבין הדחף המיני

Family Guide בשיתוף מכון ארגמן

מהי מיניות בריאה? נעשה שימוש רב במושג זה ולא תמיד ברור למה מתכוונים. האם הכוונה היא למניעת הידבקות במחלות מין או כניסה להריון לא רצוי? או אולי משהו רחב יותר שמתייחס גם להיבטים רגשיים? לתחושה פנימית? לקשר? כדי להבין את זה, חשוב להבין שסקס זה לא רק כימיה וביולוגיה, אלא היא קשורה לכל המערכות שלנו כאנשים.

בני אדם הם יצורים מיניים, האבולוציה פיתחה אותנו כך שנעסוק בסקס כדי להתרבות. החברות האנושיות והתרבות שלנו הפכו לאורך שנים את הסקס לטאבו שלא מדברים עליו, ואז המהפכה המינית הפכה את הסקס שוב ללגיטימי ואפילו לקחה אותנו למקום של עיסוק מוגבר במין כמוצר שיווקי. בסופו של דבר כולנו קצת מבולבלים ומתקשים להתנהל בתוך הפלונטר הזה. יש קושי ליישב בין הצורך הרגשי במגע, קירבה ואהבה ובין יצר המין, שמטרתו פורקן מיני ופריון.

זוג במיטה. ShutterStock
מיניות בריאה משמעותה להרגיש טוב עם המיניות שלי/ShutterStock

אז מה זה מיניות בריאה? מיניות בריאה משמעותה להרגיש טוב עם המיניות שלי ולא להתבייש או להסתיר את הגוף או נטייה מינית או מגדרית. מיניות בריאה היא לכבד ולטפל בגוף שלי ולהתחבר לרצונות ולצרכים המיניים, הרגשיים והגופניים ולבטא אותם בדרך שהיא מיטיבה, גורמת הנאה ובהסכמה. ללא תחושת אשמה ובושה, ולא מתוך לחץ, כפייה, איום או פגיעה.

הביטוי הוא גם פנימי כל אחד לעצמו וגם מול אחרים - משפחה, תרבות וכמובן בני זוג.

מיניות בריאה היא לקיחת אחריות על עצמי, ואחריות להתחשב באחר. הבסיס לזה הוא תקשורת. התקשורת סביב מיניות מתחילה בתוך הבית ובסביבה הטבעית שלנו והולכת איתנו אחר כך גם לקשרים רומנטיים ומיניים. הרבה פעמים אנשים מתרכזים בעצמם כשהם במצבים מיניים, משתתקים, והופכים את הסקס למכני ומנותק. בין אם מדובר באדם עם עצמו, אנשים בזוגיות, או כאלו שמקיימים קשרים מזדמנים, נשים או גברים. מה יהפוך את זה לטוב יותר? אחר? בריא? הדרך הפשוטה והטובה ביותר - היא לדבר על זה: מה אני מחפש? ציפיות? מה נעים? מה מהנה? מה דוחה ?מה הגבולות שלי? לדבר על זה! לא משנה באיזה סוג מערכת יחסית אתם, ולא משנה מה הפעילות המינית שאתם בוחרים - בלי לבדוק פנימה מה רוצים, בלי לתקשר את זה החוצה לצד השני אנחנו נשארים לבד והצד השני לא יודע מה באמת קורה איתנו. תקשורת והסכמה היא הבסיס למיניות בריאה.

פרטים נוספים באתר של "מכון ארגמן"

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן
  • עוד באותו נושא:
  • מיניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully