וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוטים יחליפו אותנו? מה כדאי ללמוד במאה ה-21?

בשיתוף מכללת רטר, בשיתוף מכללת רטר

1.9.2019 / 15:52

גם בעידן בו הטכנולוגיה מתקדמת ומחליפה עובדים בשר ודם, יש תחומים בהם בני האדם עדיין מחזיקים ביתרון והם חסרי תחליף. איזה יתרונות יש ללימודי NLP?

מכללת רטר

השנה היא 2030, הכבישים מלאים במכוניות אוטונומיות, השמיים עמוסים ברחפנים ורובוטים מחליפים אנשים במקום העבודה. לא סתם יותר ויותר מומחים קובעים כי הילדים שלנו יעסקו במקצועות שאנחנו אפילו לא מכירים. אבל מה אתנו? וכיצד נוכל להישאר רלוונטיים לנוכח מקצועות המאה ה-21?

לרוב, כאשר חושבים על העתיד, חושבים על טכנולוגיה ומקצועות התיכנות, אבל כל ההשערות מדברות על כך שמקצועות כמו הוראה וטיפול יתפסו תאוצה - אז מדוע דווקא בעידן בו אנו חיים טיפול הוא כלי סיוע כל כך חשוב?

כדי להבין את התשובה שוחחנו בכתבת הווידאו עם דפנה רטר ממכללת רטר, המתמחה בהכשרת מטפלים ב-NLP ודמיון מודרך. ראשית, אומרת רטר, אנחנו חיים בתקופה לחוצה, מהירה ותובענית ואנשים רבים מתקשים למצוא שלווה ומרחב - מרחב שמאפשר לחשוב, לנתח ולהסיק מסקנות אשר מטרתן לחולל שינוי באורח החיים ודפוסי המחשבה וההתנהגות.

לכן, טיפול משמש עבור אנשים רבים כמרחב בטוח וחופשי בו ניתן לדבר על פחדים ורגשות. מצד שני, העידן בו אנו חיים מקדם תפיסות אינדיבידואליות ואנשים מבינים יותר ויותר את חשיבות ה-well being. לא סתם כושר גופני ותזונה בריאה הפכו להיות כל כך נפוצים.

ניתן לטעון כי השילוב בין קצב החיים הגבוה והרצון לשנות דפוסי התנהגות ולהרגיש טוב יותר הוא אחד מהסיבות (ויש המון סיבות) לכך ש-NLP תופס תאוצה וזוכה להערכה רבה בקרב מטפלים ומטופלים. NLP דוגל בהשגת תוצאות ממוקדות תוך זמן יחסית קצר. הכלים שנרכשים ב-NLP מסייעים לשחרר חסמים ולשבור תקרות זכוכית - מבחינה אישית ומבחינה תעסוקתית.

לכן לא מעט אנשים בוחרים ללמוד NLP גם אם אין בכוונתם להפוך למטפלים. מדוע זה קורה? אחת מהנחות היסוד הנוספות בקשר למקצועות העתיד קובעת כי גם אנשים שיעסקו בתכנות ומקצועות טכנולוגיים יצטרכו לרכוש סט מיומנויות של יכולות בינאישיות ברמה גבוהה - מיומנויות שבהחלט ניתן לרכוש דרך NLP.

בשורה התחתונה? הרובוטים ימשיכו להשתכלל ויחליפו אותנו בעוד ועוד מקצועות. אפשר לבכות את המצב ואפשר להשלים איתו, אך מה שבטוח זה שבכל מה שקשור לחום אנושי, הכלה והקשבה איכותית וכנה - הרובוטים לעולם לא יחליפו אותנו. אז דווקא בעידן המודרני כדאי לשכלל את האיכויות שמבדילות אותנו והופכות אותנו לא/נשים.

פרטים נוספים באתר של מכללת רטר

בשיתוף מכללת רטר, בשיתוף מכללת רטר
  • עוד באותו נושא:
  • nlp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully