וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תדעו אם המזרן שאתם קונים לא מכיל חומרים רעילים ומסרטנים?

בשיתוף PandaZzz, בשיתוף PandaZzz

16.9.2019 / 15:09

לא מעט מזרנים היום מכילים כלור פנולים, צבעים מסרטנים, צבעים אלרגניים, מתכות כבדות כמו עופרת וארסן וכתוצאה הם פולטים תרכובות אורגניות נדיפות שפוגעות באיכות האוויר בבית ומסכנות את הבריאות שלכם. אבל אל דאגה - יש מה לעשות

family guide בשיתוף PandaZzz

מחפשים מזרן חדש? סביר להניח שתקדישו מחשבה לדרגת הקושי, לגודל ולמחיר שלו. זה באמת חשוב, אבל מה עם לוודא שהוא לא מכיל חומרים רעילים ומסרטנים? כדי להבין טוב יותר מה הם החומרים המסוכנים שיש במזרני השינה וממה חשוב להיזהר דיברנו בכתבת הווידאו עם עמית פרי מנכ"ל מזרני פנדה (PandaZzz), שהסביר כי לא מעט מזרנים היום מכילים כלור פנולים, צבעים מסרטנים, צבעים AZO Dye, צבעים אלרגניים, מתכות כבדות כמו עופרת וארסן וכתוצאה הם פולטים VOCs- תרכובות אורגניות נדיפות שפוגעות באיכות האוויר בבית. חשיפה לחומרים אלה עלולה לגרום לאלרגיות, גירויים בעור ובחשיפה ממושכת אף למחלת הסרטן.

למרבה הצער, בדיקת התקן הישראלי מסתפקת במינימום של המינימום בבדיקת איכות המזרן וכוללת שני פרמטרים. הראשון, בדיקת הסיגריה - שהמזרן לא נשרף אם מניחים עליו סיגריה בוערת והבדיקה השנייה נועדה לוודא שהתווית מעוצבת על פי הדרישה. בקיצור, לא בדיוק תקן מחמיר שנועד להבטיח את בריאותנו. לכן, כאשר קונים מזרן חובה לוודא שהוא עומד בקריטריונים המחמירים של תווי תקן בינלאומיים. שני תווי התקן המובילים נקראים STANDARD 100 של OEKO-TEX® ו-®CertiPUR-US והם בודקים אם אותם חומרים מסוכנים שציינו קודם נמצאים במזרן שלנו. תווי התקן נקבעו על ידי שיתוף פעולה עם מכוני תקן במדינות מובילות באירופה וכדי לעמוד בהם המזרן עובר סדרה מקיפה של בדיקות ובקרת איכות. בישראל, אין מודעות גבוהה לנושא זה ולכן מרבית הספקיות לא שמות על כך דגש או בכלל לא ערות לנושא.

בשנים האחרונות ובעיקר בארה"ב ובמדינות אירופה, שוק רכישת המזרנים עושים סוויץ' גדול לכיוון רכישות אונליין ולכן גם בקנייה באינטרנט חשוב לוודא באתר החברה שמוכרת כי המזרן עומד באותן דרישות תקן. המזרן מספוג זיכרון (ויסקו) של PandaZzz שנמכר אך ורק אונליין הוא בעל אותם תווי תקן אירופאיים מחמירים. הוא בריא, נוח והליך הייצור שלו ידידותי לסביבה. עובי המזרן הוא 25 ס"מ והשכבה העליונה היא שכבה כפולה של 10 ס"מ של ספוג זיכרון (ויסקו) שעטוף בבד מווסת טמפרטורה. בשורה התחתונה, בשנים האחרונות יש בקרב הציבור עלייה מתמדת בהירות החשיבות של אורח חיים בריא ואם ניקח בחשבון שאנחנו מבלים בממוצע 6-7 שעות ביום על המזרן נבין למה כל כך חשוב לוודא על מה אנחנו ישנים!

הזמינו מזרן ל-100 לילות ניסיון, ללא ניילונים >>> PandaZzz.co.il

PandaZzz undefined, בשיתוף PandaZzz
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully