וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב רפואה אלטרנטיבית במסגרות שיקום בבריאות הנפש

בשיתוף כנרת שירותי רווחה, בשיתוף כנרת שירותי רווחה

19.9.2019 / 12:16

לצד הטכנולוגיה והפיתוחים המדעיים מתעצמת התובנה כי הנפש היא חלק בלתי נפרד מהגוף. תובנה שקיימת ברפואה הסינית כבר מאות שנים. בשנה האחרונה, נוסה השילוב בין הגישות במסגרות שיקום בתחום בריאות הנפש והתוצאות מבטיחות

בשיתוף כנרת שירותי רווחה

הרפואה המערבית מתקדמת בצעדי ענק במאה ה-21, אך לצד הטכנולוגיה והפיתוחים המדעיים מתעצמת התובנה כי הנפש היא חלק בלתי נפרד מהגוף. תובנה שקיימת ברפואה הסינית כבר מאות שנים. בשנה האחרונה, נוסה השילוב בין הגישות במסגרות שיקום בתחום בריאות הנפש והתוצאות מבטיחות! בתקופה האחרונה החל פרויקט חדשני בבית חנה, הוסטל כוללני שמתגוררים בו אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית וחלקם גם עם תחלואה פיסית, שמשלב רפואה משלימה במסגרת השיקום. לאחרונה, ההוסטל קיבל אישור ממשרד הבריאות לנהל את התקציב בצורה שמאפשרת העסקת מטפלים מתחומים שונים ולא רק מתחומי בריאות הנפש ומקצועות סמוכים- עו"סים, אחיות, מרפא בעיסוק.

לאחר האישור התקציבי החלה לעבוד במקום מטפלת ברפואה סינית אשר עברה הכשרה מקיפה בתחום בריאות הנפש במחלקה לפסיכיאטריה בבי"ח העמק בעפולה. הרעיון הוא פרי יוזמה של מנהל המחלקה, דר. אלון רשף ושל מנהלת תחום בריאות הנפש בחברת כנרת ועומדת בבסיסו ההבנה כי הגוף והנפש חד הם ולא ניתן להפריד את הפן הגופני מן הנפשי ולהיפך. טיפולים ברפואה משלימה ידועים כמסייעים בשיפור ובהפחתת סימפטומים פסיכיאטריים וכן מאפשרים טיפול במגוון בעיות אשר מתלוות לבעיות הנפשיות- למשל שיפור בשינה או בבעיות עיכול אשר מופיעים כמעט תמיד כחלק מתופעות הלוואי של התרופות הפסיכיאטריות. כמו כן, יש לטיפולים אלה חשיבות משמעותית בשיפור איכות חיי האנשים אשר מאובחנים כחולים כרוניים זמן ממושך. החיבור בין הגוף לנפש מביא לשיפור משמעותי בכל האספקטים ומסייע לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים לאגור מחדש כוחות ויכולות להתמודדות.

פרטים נוספים באתר של כנרת-שירותי רווחה

כנרת שירותי רווחה, בשיתוף כנרת שירותי רווחה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully