וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים את קשר השתיקה: כך נוהגים כשיש חשד להתעללות בילדים

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

25.9.2019 / 12:17

פגיעה בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! מה שמאפשר את הפגיעה הוא קשר של שתיקה ואתה המבוגר שיכול להפסיק אותה - בעזרת כוחות משותפים, אפשר להבטיח עתיד טוב יותר לילדים

בשיתוף מכון חרוב

אחד מכל חמישה ילדים בישראל סובל מפגיעה או התעללות. לרוב, זה בידי מבוגר מסביבתו הקרובה, כמו בן משפחה, מטפלת בגן או מדריך בחוג. מה שמאפשר את הפגיעה הוא קשר של שתיקה ואתה המבוגר שיכול להפסיק אותה, אם רק תבחר לראות ולפרוץ את קשר השתיקה!

מה עליך לעשות? שירה אברהמי, מנהלת תחום חינוך במכון חרוב מסבירה כי במדינת ישראל קיימת חובה לדווח על כל חשד להתעללות או פגיעה בילד מצד האחראי עליו. חובה שחלה על כל אזרח. בין אם הוא איש מקצוע ובין אם לא. הדיווח הוא על חשד בלבד ואין צורך להוכיח את ההתעללות, למעשה הדיווח הוא בקשה שלכם לבדיקה מקצועית בלבד. ניתן גם להתלבט, להתייעץ ולדווח לעובד סוציאלי במחלקת הרווחה, למרכז הגנה הקרוב למקום מגוריך או רק לדווח למשטרה. זכרו, אם יש ספק אז אין ספק, פרצו את קשר השתיקה ודווחו.

לאחר הדיווח, העובד הסוציאלי בודק את החשדות ומנסה לקבל מידע נוסף על הילד ומשפחתו ממערכות החינוך, הבריאות והסביבה הקרובה. על פי המידע שנאסף על ידי העובד הסוציאלי מתקבלת החלטה איך להמשיך ולטפל בתלונה במסגרת שירותי הרווחה והאם להפנות אותה גם לטיפול במשטרה. במידה והטיפול הוא משטרתי, יוזמן חוקר ילדים - עובד סוציאלי במקצועו כדי לשמוע את גירסת הילד.

חשוב שתדעו! מדינת ישראל מעמידה מגוון תכניות התערבות טיפוליות להבטחת ההגנה על הילד והטיפול בו ובמשפחתו. רק אם כולנו נהיה מודעים ולא נחשוש לדבר על כך, הנושא יהיה על סדר היום הציבורי.

פגיעה בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! ובעזרת כוחות משותפים, אפשר להבטיח עתיד טוב יותר לילדים.

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

מכון חרוב undefined, בשיתוף מכון חרוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully