וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מסלולי הסנפלינג הכי מיוחדים בארץ

בשיתוף טיולי רדיוס, בשיתוף טיולי רדיוס

25.9.2019 / 15:03

מרבית טיולי הסנפלינג בישראל הם בנהרות ויש מגוון רחב של דרגות קושי שיכול להתאים לילדים או למיטבי לכת. אספנו עבורכם כמה המלצות

בשיתוף טיולי רדיוס

אנחנו עובדים, תקועים בפקקים ומול מסכים, מגיעים הביתה עייפים ושוכחים כמה הארץ שלנו יפה וכמה כיף לטייל בה! ואז מגיעים לשבתות ולחגים וכולם נזכרים וחושבים לאן נלך הפעם? תנו לנו להציע לכם את מסלולי הסנפלינג הכי מיוחדים בארץ! בכתבת הווידאו דיברנו עם הוד מטיולי רדיוס המתמחה בטיולים רגליים ואתגריים בארץ ובחו"ל שהסביר כי בטיולי סנפלינג יש חוויה יוצאת דופן שמתאימה לכל הגילאים, החברה מציעה מגוון רחב של מסלולים שיכולים להתאים לצרכי המטיילים וכי למדריכים יש ניסיון וידע רב בטיולי סנפלינג. בארץ, מרבית טיולי הסנפלינג הם בנחלים היבשים אשר במדבר יהודה ויש מגוון רחב של דרגות קושי שיכולות להתאים לילדים או למתקדמים בעלי ניסיון קודם בגלישה. אספנו עבורכם כמה המלצות!

1. נחל רחף - נתחיל עם מסלול הסנפלינג המומלץ ביותר בישראל! הנחל מתגבר על מצוק ההעתקים בסדרה של 9 מפלים! 15, 4, 18, 30, 8, 5 ,18, 20, 35 מטר, כך שיש מגוון רחב שמתאים לאנשים עם בעלי דרגות ניסיון שונות. במסלול שעובר בקניוני מדבר יהודה תמצאו גם עשרות מדרגות סלע בהן עוברים בעזרת חבלים ויתדות. עומק הגבים משתנה משנה לשנה עקב עוצמת השיטפונות ולכן אנשים חוזרים אליו פעם אחר פעם. המסלול פתוח בין החודשיים נובמבר למאי ובשנה שיש שטפון חזק זה מגיע גם ליוני.

נחל רחף - מסלולי הסנפלינג של טיולי רדיוס. אתר רשמי
סנפלינג בנחל רחף/אתר רשמי

2. נחל זויתן - או בשמו הלא רשמי - הנקיק השחור, מסלול הסנפלינג הטוב ביותר לחודשי הקיץ! בנוסף לסנפלינג, תיהנו כאן מבריכות מים ענקיות, מדרגות סלע וסולמות. המסלול מיועד גם לגולשים ללא ניסיון ומטיילים בעלי כושר גופני סביר שרוצים להתנסות בסנפלינג חוויתי במיוחד לראשונה בחייהם. אורך המפלים הוא 5 ו- 20 מטר. לאחר סדרת המפלים הראשונה, מגיעים לסדרה נוספת של 2 מפלים ובריכות כאשר אחד מהם יורדים עם יתדות ואת השני בסנפלינג. זהו מסלול סופר מבוקש ולכן כדאי להירשם מראש על מנת להבטיח את מקומכם.

נחל זויתן - מסלולי הסנפלינג של טיולי רדיוס. אתר רשמי
סנפלינג בנחל זויתן/אתר רשמי

3. נחל חצצון - במדבר יהודה, מתחיל ברמת מנקושיה ומסתיים בים המלח. כדי לעבור את הפרשי הגבהים, הוא "נעזר" במפלים גבוהים ועוצמתיים כאשר הגבוה ביותר הוא 120 מטר - המפל הגבוה ביותר בארץ שניתן לגלוש בו. הטיפוס לתחילת הנחל אורך שעה וחצי אבל הדרך המהירה מטה שווה כל רגע של טיפוס. יש בהמשך המסלול מפלים נוספים בגבהים משתנים: 20, 35 ו-60 מטרים ולכן גם גולשים פחות מנוסים יכולים להצטרף. הטיול בחצצון מתאפשר בחודשיים מאי או נובמבר שכן בחודשי החורף הנחל סגור בשל קינון של דורס לילי נדיר ובחודשי הקיץ החום בלתי נסבל.

4. נחל קומראן - במדבר יהודה, מתחיל ברמת מנקושיה ומסתיים בים המלח. כדי לעבור את הפרשי הגבהים, הוא "נעזר" במפלים גבוהים ועוצמתיים כאשר הגבוה ביותר הוא 120 מטר - המפל הגבוה ביותר בארץ שניתן לגלוש בו. הטיפוס לתחילת הנחל אורך שעה וחצי אבל הדרך המהירה מטה שווה כל רגע של טיפוס. יש בהמשך המסלול מפלים נוספים בגבהים משתנים: 20, 35 ו-60 מטרים ולכן גם גולשים פחות מנוסים יכולים להצטרף. הטיול בחצצון מתאפשר בחודשיים מאי או נובמבר שכן בחודשי החורף הנחל סגור בשל קינון של דורס לילי נדיר ובחודשי הקיץ החום בלתי נסבל.

נחל קומראן ונחל תמרים - מסלולי הסנפלינג של טיולי רדיוס. אתר רשמי
סנפלינג בנחל קומראן/אתר רשמי

5. נחל תמרים - אחד הנחלים היפים ביותר לגלישה במדבר יהודה, בזכות הנופים שבו ומספר מרובה של מכשולים ומפלי גלישה. נתחיל את הטיול בטיפוס תלול ממטע התמרים לאורך כביש ים המלח אל עבר רמת המדבר, טיפוס זה יארך כשעתיים ולכן חשוב להביא מספיק מים. לאחר מכן נרד בשביל צר אל עבר נחל תמרים, מכאן מצפות לנו 4 גלישות שכל אחת יותר יפה ומרשימה מקודמתה. המפל הראשון אורכו כ- 25 מטרים והוא מהווה קרש מדרגה לקראת המפל הבא שהוא בגובה של כ- 60 מטרים, לאחר מכן מגיעים למפל 50 ולקינוח מפל 45, מכאן הליכה של כ- 20 דקות וחזרנו אל הרכבים.

נחל תמרים - מסלולי הסנפלינג של טיולי רדיוס. אתר רשמי
סנפלינג בנחל תמרים/אתר רשמי

6. נחל טור - נחל קצר ויפה שנמצא מעט צפונית לכפר מצוקי דרגות, הינו חלק מסדרה של 3 מפלי גלישה גבוהים במיוחד: 50, 60 ,80 מטרים ולכן זהו אחד הנחלים הטובים ביותר לחובבי סנפלינג מנוסים, ניתן גם לילדים מנוסים מגיל 10 ומעלה. הנופים המרהיבים של ים המלח וארץ מואב מעצימים את חווית הגלישה והופכים אותה לייחודית. הטיולים באזור הם בחודשי החורף אז נעים לטייל ואפילו יש פריחה מדברית מרשימה, עקב הפופולאריות שלהם כדאי לתאם מקום בהקדם.

נחל טור - מסלולי הסנפלינג של טיולי רדיוס. אתר רשמי
נחל טור/אתר רשמי

7. נחל תחמסון ופרס תחתון - נמצא בין מדבר יהודה לאזור הנגב. מדובר במסלול יפה במיוחד, מתאים גם לגולשים פחות מנוסים, קיימת אפשרות להצטרף לקבוצה ולא לגלוש. יש בנחל קניונים מרשימים, גבי מים (גבי פרס - בתקווה שיהיו מלאים במים) ו-2 מפלים כאשר מפל החלון בגובה 50 מטרים הוא המוכר והאטרקטיבי ביותר. טיול בנחלים הללו נערך בדרך כלל אחת לשנה בתקופת החורף כאשר לא חם לטייל במדבר.

נחל תחמסון - מסלולי הסנפלינג של טיולי רדיוס. אתר רשמי
טיול סנפלינג בנחל תחמסון ופרס תחתון/אתר רשמי

8. גלישה למערות - נכון, מערה היא לא נחל אבל גם כאן מדובר בחוויה אתגרית יוצאת דופן. למשל, מערה קרסטית ייחודית בגליל העליון בה יורדים 16 מטר אל בטן המערה. האוויר הקריר והנעים במערה הופך אותה לאטרקציה טיולית בימים חמים במיוחד. לאחר שנכנסים למערה, יוצאים החוצה בעזרת ג'ומארים - אמצעי ייעודי לטיפוס על חבל. הטיפוס לא דורש ניסיון קודם ואחרי שקולטים את העניין במהרה זה הופך לחוויה מהנה במיוחד.

פרטים נוספים באתר של טיולי רדיוס

טיולי רדיוס undefined, בשיתוף טיולי רדיוס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully