וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבנות משנית - הטראומה הנוספת שעובר ילד אחרי פגיעה או התעללות

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

3.10.2019 / 19:43

כאשר ילד נאלץ לספר על הפגיעה שעבר לרשויות החוק שוב ושוב ושוב - פעם למשטרה ולחוקר, פעם לעובדת הסוציאלית, לפסיכולוג, רופא ילדים וכדומה - זה מעורר אצלו רגשות עזים שעלולים להתבטא בטראומה נוספת

בשיתוף מכון חרוב

אחד מכל חמישה ילדים בישראל נפגע בידי מבוגר והטראומה תלווה אותם במשך כל חייהם. ההתמודדות איתה ועם המנגנון הבירוקרטי המלווה את הליך הגשת התלונה והטיפול בה עלול לגרום לקורבנות משנית. כדי להבין טוב יותר מה זה אומר ומה ניתן לעשות כדי למזער את התופעה שוחחנו בכתבת הווידאו עם שוש תורג'מן, רכזת תחום מרכזי הגנה בישראל - מכון חרוב, שהסבירה כי קורבנות משנית או מערכתית עלולה לקרות כאשר ילד נאלץ לחזור ולספר על הפגיעה שעבר לרשויות החוק שוב ושוב. פעם למשטרה ולחוקר, לעובדת הסוציאלית, לפסיכולוג, רופא ילדים וכדומה. פעמים רבות, גורמי הטיפול בכל מנגנון אינם מודעים לצרכיו הייחודיים של הילד ולא בהכרח עברו הכשרה ייעודית כדי לטפל בילדים. כתוצאה, הילד נאלץ לספר על הפגיעה כל פעם מחדש דבר המעורר אצלו רגשות עזים העלולים להתבטא בטראומה נוספת לזו שכבר חווה בזמן הפגיעה.

המחוקק בישראל הכיר בבעיה ולכן בישראל קיימים מרכזי הגנה אשר מאגדים את כל גורמי המקצוע הרלוונטיים לקטינים נפגעי עבירה תחת קורת גג אחת, על מנת להעניק לו טיפול מותאם, מקיף ומקצועי יותר. במרכזי ההגנה הטיפול מותאם לצרכי הילד ולסיטואציה המורכבת, אנשי המקצוע במרכזי ההגנה מגיעים מתחומי הרווחה, חוקרי ילדים, משטרה ( חקירות נוער), רפואה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה - כאשר לכולם יש את הכלים להתמודדות גם עם מקרים ופגיעות מורכבות. אנשי מקצוע אלה מודעים לרגישויות ויודעים מה מותר לשאול ומה אסור, איך לפנות לילד ומהי הדרך הנכונה ביותר להמשך הטיפול.

בישראל, קיימים 8 מרכזי ההגנה בפריסה ארצית והם מספקים מענה לילדים ובני נוער בגילאי שנפגעו מינית, פיזית או נפשית. הפנייה יכולה להיעשות ע"י ההורה של הילד הנפגע, הילד עצמו וכל המעורבים במסגרות הטיפול והחינוך של הילד. השירות ניתן ללא עלות.

אם כולנו נהיה מודעים ונדבר על כך, הנושא יהיה על סדר היום הציבורי!

פגיעה בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! ובעזרת כוחות משותפים, אפשר להבטיח עתיד טוב יותר לילדים

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully