וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי שזה יגמר - חייבים לדבר על התעללות והזנחת ילדים

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

6.10.2019 / 13:28

אחד מכל חמישה ילדים בישראל עובר התעללות או הזנחה על ידי מבוגר. זה קורה כאן ועכשיו, בכל שכבות החברה ובכל מקום. פעמים רבות הפוגע הוא הורה או בן משפחה אחר, ואז הסוד מושתק עוד יותר. חייבים לדבר על זה, כדי שנוכל לעצור את זה

Family Guide בשיתוף מכון חרוב

אחד מכל חמישה ילדים בישראל עובר התעללות או הזנחה על ידי מבוגר. מדובר במגפה אמיתית!
אבל בהשוואה למגפות אחרות כמו למשל השמנת יתר, גירושין ואפילו התמכרות למסכים - על מניעת התעללות בילדים בקושי מדברים. למה? כי אצלנו זה לא קורה. זה קורה שם, רחוק מאתנו - אז תזכרו - אחד מחמישה. זה כן קורה כאן, בכל שכבות החברה ובכל מקום. פעמים רבות הפוגע הוא הורה או בן משפחה אחר, ואז הסוד מושתק עוד יותר. חייבים לדבר על זה, כדי שנוכל לעצור את זה!

איך? קודם כל להכניס לשטח כמה שיותר תכניות למניעת התעללות ולחייב הכשרה בתחום לכל מי שעוסק בטיפול ובחינוך ילדים. לתת להורים ולאנשי מקצוע כלים איך לדבר עם ילדים. לומר להם למשל: "לא משנה מה יקרה, תמיד נאהב ונתמוך בך, חשוב לספר ולעולם לא נכעס או נאשים אותך"- אלו מסרים שחשוב לחזור עליהם. חשוב גם ללמד ילדים מהו סוד טוב ומהו סוד רע, ושאם מישהו עושה להם משהו שלא נעים להם או מבלבל אותם, חשוב שהם יספרו על כך.

חשוב גם ללמד ילדים כבר מגיל 3 מה הם האיברים הפרטיים שלהם ושלאף אחד אסור לגעת בהם.
יש לתת להורים כלים להתמודד עם אתגרי ההורות, במיוחד בשלבים הראשונים. איך לנהל כעסים או איך להתמודד עם בכי בלתי פוסק של תינוק, ולהדגיש שאלימות כלפי ילדים היא אסורה בכל מצב.

חשוב שהורים ידרשו ממסגרות החינוך של הילדים שלהם שיפעילו הכשרה לצוות בנושא מניעת התעללות והזנחת ילדים, ממש כפי שהם חייבים לעבור קורסים בעזרה ראשונה. אפשר לדבר עם הורים נוספים בגן או בביה"ס ולהתארגן כקבוצה. להורים יש יכולת השפעה על מקבלי ההחלטות, וחשוב לנצל אותו.

אם כולנו נהיה מודעים ונדבר על זה, הנושא יהיה על סדר היום הציבורי.

התעללות בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! ובעזרת כוחות משותפים, אפשר להבטיח עתיד טוב יותר לילדים.

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

מכון חרוב undefined, בשיתוף מכון חרוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully