וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסגרת חוץ ביתית שהיא קהילה לילדים עם צרכים מיוחדים

בשיתוף כנרת שירותי רווחה, בשיתוף כנרת שירותי רווחה

6.10.2019 / 14:27

"בית אורון" בקרית טבעון שם במרכז את הילדים והוא משמש כמסגרת טיפולית-חינוכית המעניקה יחס אישי, אוהב ועוטף לכל ילד. המסגרת מספקת טיפולים כוללניים ותנאי מגורים הולמים, במטרה להעניק להם איכות חיים וטיפול מיטבי במסגרת חוץ ביתית, תוך שמירה על קשר יציב עם ההורים

בשיתוף כנרת שירותי רווחה

מסגרות חוץ ביתיות לילדים ובני נוער שמאופיינים כבעלי אינטליגנציה גבולית, קשיים רגשיים והתנהגותיים - נועדו כדי לסייע להם לממש את הפוטנציאל ולקבל כלים לעצמאות. אחת מאותן מסגרות היא בית אורון בקרית טבעון - כדי להבין טוב יותר מה מאפיין מסגרות מסוג זה ומה מייחד את 'בית אורון' דיברנו בכתבת הווידאו עם שרה דנה, עו"ס בבית אורון המופעל ע"י כנרת שירותי רווחה, שהסבירה כי המקום שם במרכז את הילדים והוא משמש כמסגרת טיפולית-חינוכית המעניקה יחס אישי, אוהב ועוטף לכל ילד. העבודה והליווי במקום מותאמים לשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים ולמאפייני הגיל והאישיות של כל ילד. הצוות המקצועי-רב תחומי במקום מספק ליווי של 24/7 לאורך כל ימות השנה כאשר המטרה היא מימוש הפוטנציאל של הילד יחד עם יצירת שותפות, הדדיות, דיבור בגובה העיניים והתווית דרך משותפת לחיים.

המסגרת מספקת לילדים טיפולים כוללניים ותנאי מגורים הולמים, במטרה להעניק להם איכות חיים וטיפול מיטבי. הקהילה במקום מהווה עבורם מסגרת חברתית אשר מאפשרת פיתוח מיומנויות תפקודיות בתחומים השונים תוך מיצוי יכולות. סדר היום שמשלב מגוון רחב של פעילויות חברתיות קבוע מראש ונועד לתת להם תחושת יציבות שכל כך חשובה להם. אך התפיסה הייחודית בבית אורון מבוססת על כך שסדר היום לא נועד כדי להחזיק בכוח ולהכניס אותם לתוך "שיטה" והוא נעשה בשיתוף והתייעצות מלאה עם כל ילד על פי צרכיו ורצונותיו.

קשה לדבר על מסגרת חוץ ביתית מבלי לדבר על ההורים וגם כאן התפיסה הייחודית מכירה בחשיבות הקשר היציב עם ההורים - גם לילדים וגם להורים עצמם. ההורים מעודכנים בכל עת, הם מבקרים אחד את השני ובמידת הצורך הביקור נעשה בעזרת ליווי מקצועי. אל המקום מגיעים ילדים מכל הארץ ובקרוב יפתח בית נוסף שישמש לילדים כמקפצה לחיים מלאים, שמחים ועצמאיים יותר.

פרטים נוספים באתר של כנרת-שירותי רווחה

כנרת שירותי רווחה, בשיתוף כנרת שירותי רווחה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully