וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש נורות אזהרה: איך לזהות שבן משפחה נמצא במצוקה נפשית וזקוק לעזרה?

בשיתוף "עתיד חדש", בשיתוף "עתיד חדש"

7.10.2019 / 13:25

לפעמים הסימנים שהאדם מולכם נמצא במצוקה הם ברורים וגלויים לכל, אבל פעמים רבות מדובר בשינויים קטנים שאם לא נשים לב אליהם המצוקה רק תגדל

בשיתוף "עתיד חדש"

איך תזהו שאדם קרוב לכם, חבר או בן משפחה נמצא במצוקה נפשית וזקוק לעזרה? ישנן מספר נורות אזהרה שחשוב לשים אליהן לב.

- אם פתאום אתם מזהים שינויים קיצוניים במצבי רוח, התפרצויות זעם ורגזנות יתר - עד לרמה בה הסביבה מרגישה מאוימת. זה יכול גם להתבטא בדיבור מתמשך על חוסר הנאה וטעם בחיים או בסגנון דיבור מהיר ושוצף שלא תואם את הסיטואציה או נושא השיחה!

- דרך נוספת לזהות היא דרך הפרעות בתפקוד. לדוגמא - אם פתאום בן המשפחה לא מצליח למצוא או לשמור על מקום עבודה, או לא שומר על הגיינה אישית וסביבתית. אפשר לראות שהבית או הסביבה שלו מבולגנת ומוזנחת, הוא מתקשה לנהל את משק הבית על צרכיו הבסיסיים ופתאום מתחיל לבזבז כסף בקניות מיותרות.

- נורה שלישית - בעיות בשינה. נכון, להרבה אנשים יש בעיות שינה אבל אם פתאום יש קושי משמעותי לאורך כמה ימים לקום ובשעות סבירות, הישארות של זמן רב במיטה או להפך - הוא נשאר ער כמה ימים ברציפות

- בהיבט החברתי, אדם שנמצא במצוקה נפשית וזקוק לעזרה יכול להסתגר במשך ימים בבית, יפחית את כמות האינטראקציות שלו למינימום ההכרחי עד לרמה שזה יגיע להתבודדות כמעט מוחלטת.

- נורת האזהרה החמישית היא כאשר האדם 'רואה צל הרים כהרים'. כלומר, מפרש את המציאות בצורה לקויה לחלוטין. הוא מדבר בפרנויה או מספר שהוא שומע קולות, יש מחשבות טורדניות שלא עוזבות וההתנהגות שלו לא תואמת את הסיטואציה.

בשורה התחתונה, גם אם נדלקת רק נורת אזהרה אחת חשוב להתייעץ עם איש מקצוע. ישנן מספר דרכים לעזור וחשוב לקבל את ההכוונה הנכונה כדי להתאים את סל השיקום לצרכים האישיים של כל מתמודד, כמו גם התאמת נושא הדיור לכל אדם בהתאם לצרכיו ורצונותיו: אדם הזקוק לתמיכה ומעטפת אינטנסיבית הנוגעת לכל תחומי החיים, יוכל לבחור להיעזר בשירותי הוסטל.

לעומת זאת, ברמה מסוימת של עצמאות ויכולת להנות מחיים בדירת שותפים בקהילה, יוכל אדם לבחור להנות משירות של קהילה תומכת. בשירות זה יוכל להנות מהעצמאות בקהילה יחד עם צוות זמין ועוטף.
שירות המותאם לאנשים החיים בקהילה בדירות שלהם ובאופן עצמאי. הדיור המוגן מעניק ליווי ותמיכה בנושאים השונים ע"פ צורכי האדם. בכל רצף שירותי הדיור, קיים צוות מקצועי המיומן בהתאמת תכנית שיקום לצרכי הדייר בכל תחומי חייו.

פרטים נוספים באתר הרשמי של "עתיד חדש"

עתיד חדש undefined, בשיתוף "עתיד חדש"
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully