וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הן בדיקות הפוריות הכי מקיפות לגבר?

בשיתוף מרכז ברטוב

9.7.2019 / 15:20

תוצאות בדיקות מקיפות עשויות לסייע באבחון הבעיות המובילות לתת פוריות ולסייע בתכנון טיפול מותאם אישית להשגת הריון ולידה

יח"צ

בעשור האחרון תחום החקר והטיפול בתת פוריות התקדם בצורה משמעותית. במקביל, הנגישות למידע באינטרנט העלתה גם את רמת הידע והמודעות של זוגות שמתקשים להיכנס להיריון. אך עדיין, יש בדיקות מקיפות לאיכות הזרע של הגבר שאנשים רבים לא מודעים אליהן. כחלק מתהליך הבירור השגרתי במקרים של תת-פוריות, גברים נשלחים לבדיקת זרע סטנדרטית שבה בודקים את נפח הזרמה, כמות תאי הזרע, התנועה והמורפולוגיה (מבנה) שלהם. פעמים רבות, כבר בבדיקה זו מאתרים בעיות, אך לא מעט פעמים הבדיקה מראה שהכול תקין למרות שזה לא המצב. חשוב לציין כי גם במקרים בהם אובחנה בעיה בתאי הזרע עוד בהליך הבדיקה הסטנדרטי, בעזרת שיטת ברטוב ניתן לאתר וללקט תאי זרע תקינים.

במקרים בהם בדיקת הזרע נראית תקינה בבדיקה הסטנדרטית, אך הזוג עדיין חווה כישלונות בטיפולי ההפריה החוץ גופית - יש לערוך בדיקות מקיפות יותר. ד"ר רעות ברטוב שיפמן, מנהלת מקצועית במרכז ברטוב - המרכז לפוריות הגבר, מסבירה כי במרכז ברטוב פותחה שיטה ייחודית לאבחון ואיתור תאי זרע תקינים. השיטה המוכרת בעולם כשיטת ברטוב או שיטת (IMSI). במהלך הבדיקות נעשה אבחון מורפולוגי מקיף בעזרת מיקרוסקופ ייעודי שמגדיל את תמונת תאי הזרע פי 6,000! דבר המסייע לאתר ליקויים שפשוט לא ניתן לראות בבדיקת מיקרוסקופ סטנדרטית. בדיקות מקיפות נוספות הן בדיקת תרבית לזיהוי זיהום חיידקי ובדיקת הלוספרם הבוחנת את אחוז תאי הזרע שבהם קיימים שברים בחומר התורשתי.

בשורה התחתונה, תוצאות בדיקות מקיפות עשויות לסייע באבחון הבעיות המובילות לתת פוריות ולסייע בתכנון טיפול מותאם אישית להשגת הריון ולידה.

* לפרטים ומידע נוסף על בדיקות פוריות הגבר

מרכז ברטוב undefined, בשיתוף מרכז ברטוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully