וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הפלות בשליש הראשון עשויות להיות קשורות לאיכות הזרע?

בשיתוף מרכז ברטוב

9.7.2019 / 15:32

אם אתם סובלים מהפלות על רקע "בלתי מוסבר" אל תתיאשו, גשו לבדוק לעומק את איכות הזרע בשיטת ברטוב ותוכלו להתגבר על תופעת ההפלות החוזרות ולהשיג בסוף התהליך ילוד חי

יח"צ

הפלות ספונטניות בשליש הראשון להיריון הן נפוצות למדי, אך כאשר הן חוזרות מעל שלוש פעמים ברצף הן נחשבות כהפלות חוזרות. במקרים של הפלות חוזרות מבצעים בדיקות מקיפות אצל האישה אך הסיבה להפלות חוזרות יכולה להיות טמונה באיכות זרע הגבר. אז כיצד מאבחנים ומטפלים?

ד"ר רעות ברטוב שיפמן, מנכ"ל ומנהלת מקצועית במרכז ברטוב - המרכז לפוריות הגבר, מסבירה שבמקרים בהם כל הבדיקות של האישה והגבר חזרו תקינות, המצב מוגדר כהפלות חוזרות על רקע בלתי מוסבר, אך חשוב לדעת כי יתכן שהסיבה להפלות נעוצה באיכות הזרע של הגבר. כדי לאתר את מקור הבעיה יש לערוך בדיקות יסודיות ומקיפות יותר. אחת הבדיקות נקראת MSOME - זהו אבחון מורפולוגי במיקרוסקופ אור בהגדלה פי 6,000 שבעזרתו ניתן לאבחן את המורפולוגיה העדינה של תאי הזרע ולאתר פגמים שלא יכולים להיות מאותרים בבדיקה רגילה. אם תמצא בעיה בבדיקה זו, יערך מיון קפדני בעזרת המיקרוסקופ המגדיל בו יזהו ויבודדו את תאי הזרע בעלי המבנה התקין ביותר ותאים אלו יוזרקו לביציות האישה בתהליך הפריה חוץ גופית.

בשורה התחתונה, אם אתם סובלים מהפלות על רקע "בלתי מוסבר" אל תתיאשו, גשו לבדוק לעומק את איכות הזרע בשיטת ברטוב ותוכלו להתגבר על תופעת ההפלות החוזרות ולהשיג בסוף התהליך ילוד חי.

* מידע נוסף על שיטת ברטוב לבדיקת איכות הזרע, תוכלו למצוא באתר

פמילי גייד, בשיתוף מרכז ברטוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully