וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לטפל בהעדר מוחלט של תאי זרע - ללא ניתוח

בשיתוף מרכז ברטוב

9.7.2019 / 16:09

כאשר מתברר לגבר אין תאי זרע זו תחושה לא לה לעיכול, בטח כשהטיפול המוצע היום הוא ניתוח כירורגי להסרת רקמה מהאשכים והפקת תאי זרע ממנה. אך רגע לפני הניתוח, כדאי לבדוק אלטרנטיבות

יח"צ

זאת תחושה לא קלה לעיכול כאשר חוזרות תוצאות בדיקה שמראות כי לגבר אין תאי זרע, בטח כשהטיפול המוצע היום הוא ניתוח כירורגי להסרת רקמה מהאשכים והפקת תאי זרע ממנה. אך רגע לפני הניתוח, כדאי לבדוק אלטרנטיבות. ד"ר רעות ברטוב שיפמן, מנכ"ל ומנהלת מקצועית במרכז ברטוב - המרכז לפוריות הגבר, מסבירה כי בקרב 12% מהגברים שסובלים מתת פוריות מתגלה אזואוספרמיה - חוסר בתאי זרע בזרמה. הסיבות לכך עשויות להיות חסימה של התעלה הזכרית או בעייה בייצור תאי זרע.

כדי לאתר תאי זרע בודדים ללא צורך בניתוח, משתמשים בשיטה ייחודית בה מחפשים צוות המומחים במרכז ברטוב, במשך שעות, תאי זרע תחת מיקרוסקופ שמגדיל את תמונת הזרע פי 6,000. המיקרוסקופ ושיטת החיפוש הייחודית מאפשרת לאתר אפילו תאים בודדים שלא נמצאו קודם לכן בבדיקות הרגילות.

תאי הזרע הנדירים שיאותרו יוקפאו לגיבוי וישמשו בתהליך IVF, במקרים שבבדיקת החיפוש לא נמצאו תאי זרע ניתן לבצע את אותו החיפוש בריקמה שהוצאה מניתוח אשכים ובכך להגדיל את הסיכוי להצלחת הניתוח ולהעלות את אחוזי ההריונות.

* בדיקה מקורית וייחודית רק במרכז לפוריות הגבר-ברטוב:

מרכז ברטוב undefined, בשיתוף מרכז ברטוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully