וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיריים גז או כיריים חשמל - מה עדיף?

בשיתוף אמישרגז, בשיתוף אמישרגז

18.8.2019 / 10:11

באיזה סוג כיריים החום מתפזר טוב יותר, אילו כיריים עמידות לאורך זמן ומה השפים מעדיפים? יובל אלעזר, סמנכ"ל אמישרגז, מסביר על היתרונות הגדולים של משטחי הגז

Family guide בשיתוף אמישרגז

גל תכניות הבישול הפך אותנו מ"עם הספר" ל"עם הגורמה". אך עוד הרבה לפני תכניות הפריים טיים ועם כניסתם של הכיריים החשמליות למטבחים המודרניים, נשאלה השאלה איזה סוג כיריים מומלץ יותר - משטחי הגז המסורתיים, בעלי להבת האש או שמא משטחי הבישול המבוססים על חשמל? בכתבה זו נתמקד באספקטים הטכניים, אם כי חשוב לציין כי כל שף וחובב בישול יודע כי אש גלויה משדרגת את האוכל. בחזרה לעניין.

בבואנו לקנות כיריים חדשות למטבח, רצוי לבדוק ארבעה פרמטרים לפני הרכישה: פרמטר ראשון איזו מבין שתי האופציות מאפשרת פיזור חום טוב יותר, השני שליטה על רמת החום, השלישי אילו כיריים עמידות לאורך זמן והרביעי קלות הניקיון.

פיזור החום

להבת הגז, עוטפת את הסיר / המחבת ובכך מבטיחה פיזור נכון יותר של החום, מה שמוסיף לטיב הבישול והטעם. כיריים גז מאפשרות שליטה מרבית בעוצמת הלהבה ומכאן על עוצמת החום והיכולת לבישול מדויק ואיכותי יותר.

שליטה טובה יותר על רמת החום

יתרון נוסף בכיריים גז, היא העובדה כי הן מגיעות מהר יותר לרמת החום הדרושה ומנגד החימום מפסיק מידית עם כיבוי הלהבה. בעוד שבכיריים חשמליות זמן ההתחממות ארוך יותר וכן התקררות שטח העבודה אורכת זמן - הנושא פוגע ביכולת לבצע בישול עדין או מצריך העברה של כלי הבישול לאזור אחר - הדבר בעיקר מקשה במידה ומבשלים עם מספר סירים במקביל. נושא זה הוא הסיבה העיקרית בעטיה 96% מהשפים בוחרים שימוש בכיריים גז.

עמידות ושימוש במגוון כלי בישול

העיצוב המאסיבי יותר של כיריים גז מאפשר בישול עם סירים כבדים, או שימוש במחבת ווק להקפצה - כל זאת ללא חשש מפגיעה במשטח העבודה, שכן כיריים גז הן בעלות ראשים מיציקת ברזל העמידים לאורך זמן. כיריים חשמליות אשר משטח העבודה הוא זכוכית נשבר בקלות רבה יותר ואינו עמיד ככיריים גז וכן התיקון שלהם, אם אפשרי, יקר באופן משמעותי מזה של כיריים גז.

נוחות נקיון

כיריים חשמליות הן מעוצבות, שטוחות ומכאן בעלות מראה חדשני ומודרני. אולם העיצוב "המסורתי" יותר של כיריים גז מהווה יתרון בזמן הבישול - כך למשל במקרה של זליגת נוזלים (ולמי מאיתנו לא זלגו מים רותחים מסיר שמולא יתר על המידה) העיצוב "השקוע" סביב להבת הגז או לאורך שטח הכיריים "נועל" נוזלים אלה ומונע נזילתם אל מעבר לכיריים או חס וחלילה פגיעה בעומדים בקרבת מקום.

בנוסף, קל יותר לנקות כיריים גז, שכן כל שנדרש הוא ניגוב משטח העבודה או שימוש בחומרי ניקוי "סטנדרטיים". לעומת זאת כיריים חשמליות מאופיינות באזורים של שיירי נוזל שרוף (אשר גלש מהסיר) ונדרשת עדינות רבה ושימוש בחומרים מיוחדים על מנת שלא לפגוע במשטח העבודה.

בשיתוף אמישרגז, בשיתוף אמישרגז
  • עוד באותו נושא:
  • אמישרגז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully