וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו לשמוע: גם אנשים על הספקטרום האוטיסטי מנהלים חיי מין

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן

21.8.2019 / 14:29

רבים תופסים אנשים על הספקטרום האוטיסטי כ"ילד בגוף של מבוגר" ומתפלאים לשמוע על רצונם במערכות יחסים מיניות. אז כן, יש קשיים בדרך, אבל בהכוונה נכונה יכולים האוטיסטים לנהל מערכות יחסים מספקות

יח"צ

אנשים על הספקטרום האוטיסטי מתמודדים עם הרבה בעיות בחיים: בעיות חברתיות, הבנת רמזים לא-מילוליים וסיטואציות חברתיות מורכבות, בעיות של וויסות חושי או התמצאות במרחב. בניגוד לכל הדברים שהוזכרו, לאנשים על הספקטרום אין בעיה בתפקוד המיני.

אנשים רבים מתפלאים לשמוע על קשרים זוגיים של אנשים שנמצאים על הספקטרום. לרוב האנשים המושג "אוטיזם" מעלה קונוטציות של ילדים בגוף של מבוגרים, והמחשבה על כך שאדם עם "נשמה של ילד" ירצה לקיים יחסי מין עלולה לעורר פליאה. אבל לא כך הדבר. אנשים על הספקטרום יכולים להגיע למערכות יחסים טובות ומספקות, גם אם עלולים להתעורר מכשולים בדר.

מערכות יחסים טובות מתבססות על תקשורת מוצלחת. לאנשים על הספקטרום ישנן המון בעיות תקשורת שצריך להתגבר עליהן. צריך ללמוד אמפתיה כמו שלומדים שפה זרה, צריך להבין קודים של התנהגות בחדר המיטות וניואנסים של 'אפשר' ו-'אי אפשר' (שאפילו אנשים ללא מגבלות מתקשים בהם). יתר על כן, אנשים על הספקטרום חווים רתיעה מהחברה באופן יומיומי ומתקשים להתמודד עם אינטראקציות בסיסיות. על כן החשש והחרדה בתהליך של חיפוש אחר זוגיות- עלולים להיות משתקים.

תהליך של הכוונה כזו עלול להיות ארוך וקשה. להורים ישנה חובה להעלות את הנושאים בבית. ישנן קבוצות תמיכה שעוזרות להכין אנשים על הספקטרום לחיים של זוגיות. בקבוצות עולים תכנים של מיניות, זהות, אהבה ומרחב אישי. החברים בקבוצה לומדים להכיר בקשיים שלהם, ובדברים הרבים שניתן לעשות כדי להיטיב עם מצבם.


רונית ארגמן, מנהלת מכון ארגמן המתמחה בהתערבות בתחום המיני-חברתי, מספרת על המיניות של אנשים על הספקטרום האוטיסטי וכיצד טיפול והכוונה נכונה יכול לסייע להם לחוות חיי מין עשירים ומספקים, כפי שכל אדם מאחל לעצמו.

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן
  • עוד באותו נושא:
  • אוטיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully