וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראומה אצל ילדים - כך תזהו ותטפלו

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

21.8.2019 / 15:01

לפגיעה בילדים, תופעה נפוצה למרבה הצער, יכולות להיות השלכות שילוו את הילד כל חייו. מהם הסימנים לטראומה ואיך טיפול יכול לעזור?

Family Guide בשיתוף מכון חרוב

אחד מכל חמישה ילדים בישראל נפגע בידי מבוגר, בד"כ מסביבתו הקרובה. לטראומה הנגרמת השלכות ארוכות טווח ולחלק מהן רובנו לא מודעים. אז כיצד נוכל להיות מודעים ולסייע?

פרופ' אשר בן אריה, מנכ"ל מכון חרוב, מסביר כי הטראומה מפגיעה היא לכל החיים, אך בהחלט ניתן למזער את נזקיה באופן משמעותי אם מטפלים בפגיעה באופן מידי ובצורה מקצועית המותאמת לסיטואציה ולצרכיו של הילד.

בטווח המידי, הטראומה עלולה להתבטא בדיכאון, הפרעות אכילה, הרטבה, ירידה בלימודים ושינויים קיצוניים בהתנהגות (אם אנחנו לא מודעים לכך שהילד נפגע, תופעות אלה יכולות לעזור לנו להבין כי משהו חריג קרה). בטווח הרחוק, הטראומה יכולה להתבטא בהפרעות נפשיות וקשיים בהתמודדות, יתרה מכך מחקרים מהשנים האחרונות מראים כי להתעללות בילדים קשר ישיר גם למחלות בגיל מבוגר כמו סרטן, אלצהיימר ומחלות לב וכלי דם.

בעידן המודרני, גם הרפואה הקונבנציונלית מודעת לקשר בין גוף לנפש בכל מה שקשור לקבוצות סיכון של מחלות, טראומה, לחץ תמידי ושמירה של סוד בבטן היכולים להביא לכשל במערכות החיסוניות ולהוביל לנזקים פיזיולוגיים ארוכי טווח.

לכן, חשוב להורים להבין כי אסור להסתיר את מה שקרה. חשוב להסתכל לבעיה בעיניים ולהתמודד איתה בעזרת אנשי מקצוע. היום, לגופים ידע מקצועי המאפשר לטפל בסיטואציות מורכבות ורגישות.
במקרה של פגיעה מומלץ לפנות למרכזי הגנה, למועצה לשלום הילד או דרך מסגרות החינוך של הילד שיכולות להפנות לגורמים הרלוונטיים.

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully