וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו כפפה ליד: למה חשוב שמכשיר השמיעה יתאים בדיוק לאוזן?

בשיתוף מכון מדטון-הדים, בשיתוף מכון מדטון-הדים

1.9.2019 / 15:27

גם מכשיר השמיעה הטוב והמשוכלל ביותר לא יהיה אפקטיבי ללא התאמה אישית למבנה האוזן של המשתמש בו. איך בודקים אם המכשיר מתאים ומה חשוב לדעת?

מדטון

חשבתם פעם למה אנחנו מוכנים להשקיע זמן ומאמץ בחיפוש אחר סמארטפון, רכב או מטבח חדש אבל כשזה מגיע לשמיעה שלנו אנחנו מתעלמים מהבעיות או מסתפקים במדידה מהירה?
חוקרים בכלכלה התנהגותית מצאו שאנשים מעדיפים למצוא יתרונות ולהתעלם מחסרונות רק בנושאים נעימים יותר. כאלה שקל לנו יותר להתמודד איתם.

התמודדות עם ירידה בשמיעה היא לא קלה ומשפיעה על כל אספקט בחיים. כדי להבין מדוע אנשים עדיין נרתעים ממכשירי שמיעה דיברנו עם חגית שגיא, קלינאית תקשורת ומנהלת מקצועית במדטון-הדים שהסבירה כי עוד לפני הרתיעה ממכשיר שמיעה, אנשים רבים אינם מודעים לירידה בשמיעה שהם חווים ומקשרים את הירידה הקוגניטיבית לגיל, תזונה ולחץ.

אלה שכן מודעים ובוחרים לא לשים מכשיר שמיעה, חוששים מהתיוג של 'בעל לקות' או 'מוגבלות'. לעיתים רבות מכשירי שמיעה נתפסים כסממן של גיל, ועבור הרבה אנשים השימוש במכשיר שמיעה מתחבר לתהליכי הזדקנות ומעורר את הקונוטציות השליליות הנלוות להם. למכשירי השמיעה סטיגמה שלילית. הם נתפסים כאביזר גדול ומכוער שלא נעים להשתמש בו, מרעיש, לא תמיד יעיל, ושבנוסף לכל גם עולה כסף. בקיצור, מסוג הדברים שהרוב מעדיפים להתרחק ולהימנע ממנו כל עוד יש להם ברירה.

למעשה, המציאות רחוקה מכך מאוד. מכשירי השמיעה של היום מייצגים את כל מה שחדשנות ואלגנטיות יכולות לייצג. יש היום בשוק מכשירים בלתי נראים כמעט לכל ירידה בשמיעה. המכשירים כל כך קטנים ואלגנטיים בעיצובים חדשניים, מכילים את חוד החנית של הטכנולוגיה בתחום, ומאפשרים שמיעה טובה במינימום הפרעות.

אחרי שעברנו את שלב החשש והחלטנו לעבור בדיקת שמיעה ולשים מכשיר, חשוב להבין כי תהליך התאמת המכשיר חשוב לא פחות מהמכשיר עצמו. מכשירי השמיעה, משוכללים ככל שיהיו, צריכים להיות מותאמים למשתמש. מכשיר שמיעה שאינו מותאם כמו שצריך דומה למערכת ג'י פי אס מאוד משוכללת שהכניסו לתוכה את היעד הלא נכון. היא תעבוד מאוד יפה אך לא תביא אותנו לאן שרצינו להגיע.

בתהליך ההתאמה נלקחים בחשבון פרמטרים רבים: הירידה בשמיעה, הצרכים התקשורתיים של הלקוח, המצב הרפואי והקוגניטיבי כללי, יכולות מוטוריות, מבנה האוזן וכמובן התקציב.

בדיקה פשוטה ולא מכאיבה

לאחר שבחרנו מכשיר בהתחשב בכל הגורמים, מגיע רגע האמת וצריך לכוון אותו ללקוח הספציפי. אם קניתם מכשיר שמיעה משוכלל , השקעתם זמן ומאמץ בכיוון ובהסתגלות ואם עדיין לא מרוצים, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בשלב הזה של ההתאמה - לכל אדם יש מבנה אוזן ייחודי משלו (כמו טביעת אצבע), למבנה האוזן השפעה קריטית על האופן שבו המכשיר יתפקד וייתן הגברה בתוך האוזן. אם ניקח מכשיר שמיעה ונשים אותו אצל שני אנשים שונים עם אותה בעיית שמיעה נקבל תוצאות שונות עם המכשיר אצל כל אחד מהם. אז איך יודעים שהכיוון מתאים לנו? מודדים! לא מדובר בתחושת בטן כי אם בבדיקה עם מכשור מיוחד שמתבצעת בתוך האוזן בעת השימוש במכשיר ומאפשרת כיוון של מכשיר השמיעה לפי נתוני מבנה האוזן הספציפית.

אם אתם לקראת התאמת מכשירי שמיעה אל תוותרו על בדיקת REM - מדידה אובייקטיבית של ההגברה בתוך האוזן. חלל האוזן הוא כמו תיבת תהודה וכל קימור גורם לאותם צלילים להישמע אחרת אצל כל אחד ואחת. בהליך המדידה מכניסים מיקרופון ייעודי לאזור חלל התוף (אל דאגה, זה לא כואב) ובעזרתו אפשר למדוד מהי תפוקת המכשיר ביחס למבנה האוזן. המדידה מאפשרת לכוון בצורה מדויקת את כל עוצמות כל תדרי המכשיר ומאפשרת התאמה מושלמת לצרכי הנבדק.

משהו שחשוב לדעת! לא כל מכון שמיעה מספק בדיקת REM מקיפה, המכשור שכרוך בביצוע הבדיקה הזו יקר ומצריך מיומנויות של אנשי המקצוע, כך שגם אם תקנו את המכשיר הכי חדש ויקר, כדאי לוודא שהוא יהיה אפקטיבי עבורכם על ידי ביצוע בדיקת REM וכיוון המכשיר בהתאם לה. הבדיקה האובייקטיבית משלבת גם שאלון שביעות רצון של הנבדק - כיוון שהוא יודע הכי טוב מה נוח עבורו.

לתיאום בדיקת שמיעה ללא עלות

בשיתוף מכון מדטון-הדים, בשיתוף מכון מדטון-הדים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully