וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע אנשים נוטשים בעלי חיים?

בשיתוף ד"ר וסים ג'ראיסי, בשיתוף ד"ר וסים ג'ראיסי

5.9.2019 / 9:47

בעיות התנהגותיות, עשיית צרכים בבית ונשירה של הפרווה הן בין הסיבות שגורמות לבני אדם לוותר על חיית המחמד שלהם. אמנם זאת בעיה, אבל עם קצת ידע וסבלנות אפשר למצוא לה פתרון

Famuky Guide בשיתוף ד"ר וסים ג'ראיסי

הילדים לחצו וגם אתם תמיד רציתם חיית מחמד בבית. הלכתם לאמץ כלב או חתול, הבאתם אותו לבית ואז תוך זמן קצר החלטתם לוותר עליו! חשוב להבין - כשמביאים חבר חדש למשפחה זה לכל החיים. עדיף לא לאמץ מראש מאשר להביא אותם הביתה ואז לנטוש אותם. אז מדוע זה קורה? בגלל בעיות התנהגותיות, עשיית צרכים בבית ונשירה של הפרווה. אמנם זאת בעיה, אבל עם קצת ידע וסבלנות אפשר למצוא לה פתרון.

כלב או חתול שמסתכל במראה לא יודע שהוא כזה. הוא חי אתכם ורוצה להיות כמוכם. כמו שאתם לא עושים צרכים בחוץ, גם הוא לא מבין שזה מה שעליו לעשות. אם יש לכם חתול, תראו לו כבר בהתחלה איפה ארגז הצרכים שלו וקחו אותו לשם. כמו שמלמדים תינוק להיגמל מחיתול. במידה וזה כלב, תוציאו אותו החוצה לאחר שסיים לאכול ותעודדו אותו מיד לאחר שעשה את צרכיו. אבל! אל תחזירו אותו מיד הביתה כדי שהוא לא יחשוב שעשיית צרכים בחוץ היא עונש.

כדי לשמור על מערכת העיכול ובריאות הפרווה שלהם , חובה להתאים את התזונה לבעל החיים. גיל, משקל, גזע, פרווה ארוכה או קצרה ועוד. תקפידו על כמות המזון כדי שהם יעכלו טוב את המזון ויספגו את כל הרכיבים החשובים. כמות גדולה מדי מעמיסה על מערכת העיכול והמזון לא באמת מתפרק. על המזון להיות עשיר בחלבון מן החי, אומגה 3+6 ורכיבים איכותיים. בנוסף, המזון צריך להיות מותאם לאקלים הישראלי. כלומר, לא להעמיס כמות חלבון או שומן גבוהות מדי, שעשוי להתאים לכלב שחי בטמפרטורות נמוכות. והכי חשוב, זו שמירה על הטריות. מרגע פתיחת השק, האוכל מתחיל להתחמצן, מה שגורם לו לאבד מהטעם ומהערכים התזונתיים. ומקרה הגרוע, להתפתחות נבגים, בקטריות ואפילו עובש פשוט מתקלקל. כדי להימנע מזה, חשוב לרכוש שקים של עד 5 ק"ג בכל פעם. אז תכניסו אותם לבית ותחזירו אהבה לחברי הנפש שלכם.

* ד"ר וסים ג'ראיסי הוא מנהל מרפאה וטרינרית בשכונת שכונת זאב בנצרת עלית - נוף הגליל

בשיתוף ד"ר וסים ג'ראיסי, בשיתוף ד"ר וסים ג'ראיסי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully