וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשירי שמיעה מתקדמים: האם שווה לשלם עליהם?

בשיתוף מכון מדטון-הדים, בשיתוף מכון מדטון-הדים

5.9.2019 / 10:00

ע"פ מחקרים, במערכות שמיעה מתקדמות נקבל שיפור של 30 אחוזים ומעלה בהבנת מילים, רעשי רקע וסיטואציות. כל אלה ביחד מעכבים את הירידה הקוגניטיבית שמקושרת לשמיעה - לכן יש להבין את היתרונות שלהם ולמה לעתים כדאי לרכוש מכשיר שמיעה ללא השתתפות של קופת חולים

family guide בשיתוף מדטון הדים

אחת השאלות שהכי מעניינות אנשים שסובלים מלקות שמיעה היא האם מכשירי שמיעה מתקדמים שווים את הכסף? כדי להבין את היתרונות שלהם ולמה לעתים כדאי לרכוש מכשיר שמיעה ללא השתתפות של קופת חולים דיברנו בכתבת הווידאו עם יהודית גולדברג, קלינאית תקשורת ראשית, ממדטון-הדים, שהסבירה כי רכישת מכשיר שמיעה מתקדם דרך קופות החולים לאו דווקא מוזיל את המחיר ביחס לרכישה באופן פרטי. בנוסף, ברכישת מכשיר באופן פרטי מגוון האפשרויות וההתאמה שלהן לצרכי שיקום השמיעה הן גבוהות יותר. זמינות התורים במכוני שמיעה פרטיים היא טובה יותר והתהליך כולו קצר יותר ומתבצע תחת קורת גג אחת. חשוב להבין! מכשיר שמיעה הוא לא "מוצר מדף" וחשוב לבחור ולהתאים את הסוג הנכון ולכוון את העוצמות שלו לאחר בדיקה מקיפה של קלינאי תקשורת. התפקיד של בדיקה זו הוא לא רק "טכני" וכולל את הבנת צרכי המטופל - למשל, עד כמה הוא פעיל ומה הן סביבות השמע בהן הוא נמצא. למשל, אדם שעובד מהבית והולך בזמן הפנאי למסעדות לא צריך את אותו מכשיר שמיעה של אדם שעובד במפעל ובשעות הפנאי רואה טלוויזיה.

איך ייתכן שלמישהו תהיה ירידה בשמיעה מצד אחד והוא מרגיש שהוא שומע "חזק מדי" מצד שני? לא הרבה יודעים, אך כאשר יש ירידה בשמיעה יש במקביל עלייה ברגישות לרעש מעין "בעיה והיפוכה" כיוון שהמוח לא מצליח לפענח אם מגיע אליו רעש של דיבור, דיבור ברקע, מוסיקה, מכוניות בחוץ וכו' - מה שגורם לאנשים להיות מבולבלים, לא לחוות את הסיטואציה במלואה ואף להיבהל מרעשי רקע. אם יש לנו ירידה בשמיעה מצד אחד, ואנו לא מסוגלים לסבול קולות בעצמה גבוהה מצד שני - טווח נוחות השמיעה שלנו מצטמצם ולכן אנחנו רוצים שמכשיר השמיעה ייתן הגברה אפקטיבית - כלומר, לא יגביר יותר מדי את עוצמות הקול ויסנן רעשים לפי סוגים שונים. ככל שטווח הנוחות שלנו צר יותר נצטרך מכשיר עם יכולות טובות יותר להביא את כל הקולות לתוך הטווח הזה מבלי לעוות את השמיעה .

המטרה היא להתקרב עד כמה שניתן לשמיעה טבעית וזה בדיוק מה שמכשירי שמיעה יכולים להעניק למשתמש בהם. כאשר הצלילים מועברים בצורה נקייה, המוח מתאמץ פחות בעבודת הפענוח וזה מאפשר לנו להיות קשובים וערניים ולזכור טוב יותר את מה ששמענו או על מה שדיברנו. ע"פ מחקרים, במערכות שמיעה מתקדמות נקבל שיפור של 30 אחוזים ומעלה בהבנת מילים, רעשי רקע וסיטואציות. כל אלה ביחד מעכבים את הירידה הקוגניטיבית שמקושרת לשמיעה.

לתיאום בדיקת שמיעה ללא עלות

מדטון-הדים undefined, בשיתוף מכון מדטון-הדים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully