וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אלטרנטיבה אמיתית בתחום בריאות הנפש - והיא קהילתית

בשיתוף עמותת קלאבהאוס עמית, בשיתוף עמותת קלאבהאוס עמית

24.9.2019 / 13:06

בקלאבהאוס, מסגרת קהילתית שיקומית לאנשים שחוו משבר נפשי, יש מודל ייחודי שמתמקד בעשייה, בעידוד היכולות והכישורים של כל פרט מתוך עבודה משותפת והיבט קהילתי

בשיתוף עמותת קלאבהאוס עמית

"פתחו את הזרועות ומדדו איך לחבק אותי" - ככה תיאר חבר בקלאבהאוס, מסגרת קהילתית שיקומית לאנשים שחוו משבר נפשי, את מפגש ההכרות שלו עם הקהילה. המודל הייחודי והמתקדם של הקלאבהאוס, שפועל בכל רחבי העולם מבוסס על פילוסופיית תנועת הצרכנים nothing about us without us, כלומר תפיסה שאומרת שאם אני צורך מוצר/שירות, אני צריך לקחת חלק בעיצובו בגלל שהגדרת הצרכים צריכה להיעשות בהתאם לצרכים האישיים שלי.

במודל הקלאבהאוס, אין תנאי קבלה - לא שואלים, אך כמובן שמותר לשתף מבחירה, מהי האבחנה שלך או ממה אתה סובל - אלא בהיבטים החיוביים, בכוחות ובכישרונות. מה הן המטרות שאתה רוצה להציב לעצמך בחיים ובקהילת הקלאבהאוס בפרט. זו גישה שיקומית ולא טיפולית שמתמקדת בעשייה, בעידוד היכולות והכישורים של כל פרט, מתוך עבודה משותפת. ההיבט הקהילתי הוא משמעותי ואנחנו מזמינים את החברים להיות משמעותיים גם עבור האחרים.

איך זה עובד? יש סדר יום קבוע המאורגן סביב עבודה משמעותית. בכל בוקר נערכת ישיבת בוקר בה עוברים על המשימות של היום ומשתבצים בהתאם לרצון של כל אחד על הלוח. המשימות מגוונות - החל בבישול וניקיון ועד תכנון תקציב, הסברות בקהילה, קידום יזמויות, שיווק והוצאה לפועל של רעיונות שחבר אחר בצוות מעוניין להגשים. כל חבר בוחר באיזה משימות לקחת חלק ובאיזה לא, מה שמממש את העיקרון שבקלאבהאוס אין כמעט היררכיה וכל האנשים בו שווים על פי הגדרה, רק התפקיד שונה. בקלאבהאוס, עבודה על שלל סוגיה היא רכיב משמעותי בתהליך ההחלמה ובהגדרת הזהות העצמית ולכן המודל מלווה ומעודד יציאה לעבודה בשוק החופשי. ישנן תוכניות שמסייעות לחברים למצוא מקומות תעסוקה טובים, עם תנאים הולמים ובהתאמה אישית לצרכים ולרצונות של כל אחד ואחת.

צפו בכתבת הווידאו בה שוחחנו עם אורי גיל, מתכנת וחבר קלאבהאוס ירושלים, שסיפר על המודל הייחודי, כיצד נראה סדר היום ומדוע מדובר באלטרנטיבה אמיתית בתחום של בריאות הנפש.

לקריאה נוספת והכרות עם העמותה - מוזמנים להיכנס לאתר

קלאבהאוס עמית undefined, בשיתוף עמותת קלאבהאוס עמית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully