וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במספר הילדים עם בעיות שמיעה - אבל יש פתרונות חדשניים

בשיתוף מכון מדטון-הדים, בשיתוף מכון מדטון-הדים

11.9.2019 / 10:31

אנחנו חיים בסביבה רועשת ובעקבות זאת יש גם עלייה במספר הילדים עם ירידה בשמיעה, שעלולה להוביל להפרעות ריכוז וקשב. מזל שיש כיום מכשירים קטנים וכמעט בלתי נראים בעיצובים נקיים ומודרניים - מה שיכול לסייע לילד להתמודד את החשש הטבעי של שימוש במכשיר שמיעה

פמילי גייד בשיתוף מדטון הדים

הילדות נראית היום אחרת לגמרי. כמות המסרים והגירויים הסביבתיים היא בלתי נתפסת. לילדים זה נראה טבעי, אבל ברור שיש להם קושי לפענח את כל מה שקורה מסביב. אצל ילדים עם ירידת שמיעה זה קשה אפילו יותר. אז כמו שהתרגלנו לראות אותם עם סמאטרפון ביד, הגיע הזמן להתרגל לראות אותם עם מכשיר שמיעה חכם. מה זה אומר? דיברנו בכתבת הווידאו עם יהודית גולדברג, קלינאית תקשורת ראשית, מדטון-הדים.

לאיתור מוקדם של ירידה בשמיעה אצל ילדים ומציאת דרך שיקומית מתאימה יש חשיבות עליונה. שמיעה משפיעה באופן ישיר על יכולות של רכישת מיומנויות שפה, כישורי למידה וכישורים חברתיים ואף יכולות קוגניטיביות אחרות. כיום, יש מודעות לחשיבות האיתור המוקדם של ירידה בשמיעה והמטרה היא שהזמן בו הילד לא שומע בצורה תקינה יהיה מינימלי. לכן, בכל מרכז לידה עושים בדיקת סינון שמיעה לפני השחרור - במידה וקיים חשש לבעיה, המטרה היא לסגור את נושא השיקום והתאמת הפתרון עד גיל 6 חודשים. קיימים מקרים בהם ירידה בשמיעה מתפתחת בגיל מאוחר יותר בשל דלקות אוזניים, חשיפה מוגברת לרעש ועוד - לכן חשוב להיות ערים להתנהגות הילד, להתפתחות שלו ולהתמצאות שלו במרחב - בדגש על תשומת לב לצלילים. בליקוי שמיעה עצבי הפתרון לרוב יהיה מכשירי שמיעה או שתל.

כפי שציינו, ירידה בשמיעה עלולה להוביל להפרעות ריכוז וקשב. הפרעות שגם ככה הפכו לנפוצות יותר עקב הסביבות המאתגרות של מוסדות החינוך. כיתות גדולות והמון ילדים ורעש. עד היום, מלבד מכשירי השמיעה המורים ואנשי החינוך הצטיידו במידת הצורך במכשיר FM - משדר עם מיקרופון שמעביר את הצליל דרך גלי רדיו. אך המכשיר מסורבל והאות שלו הוא לא תמיד נקי ומדויק - מה שהקשה גם על הצוות החינוכי וגם על הילד. כיום, יש פתרונות כמו הקונקט-קליפ: משדר Bluetooth שמגדיל ומשפר משמעותית את איכות הצליל בטווח של 20-30 מטר. מדובר במכשיר קטן (בגודל מחזיק מפתחות) שמתחבר לדש החולצה של המורה ומאפשר לילד לשמוע צלילים בצורה חדה וברורה ולהיות בקו שמיעה עם כל הילדים. כיוון שאי אפשר להתכחש לעובדה שהילדים של היום מחוברים למסכים, מכשירי השמיעה שמתממשקים עם הקונקט-קליפ עושים זאת גם עם מחשב, סמאטרפון, טאבלט או כל מכשיר אחר שיש לו Bluetooth. מלבד היכולות הטכנולוגיות, יש כיום מכשירים קטנים וכמעט בלתי נראים בעיצובים נקיים ומודרניים - מה שיכול לסייע לילד להתמודד את החשש הטבעי של שימוש במכשיר שמיעה.

לתיאום בדיקת שמיעה ללא עלות>>>

מדטון-הדים undefined, בשיתוף מכון מדטון-הדים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully