וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתן לשלב התנדבות בצבא ולימודים בישיבת הסדר לנערים בעלי צרכים מיוחדים

בשיתוף כנרת שירותי רווחה, בשיתוף כנרת שירותי רווחה

15.9.2019 / 12:35

עד היום, צעירים בגילאי 18-25 בעלי צרכים מיוחדים כגון: רצף אוטיסטי, מגבלה שכלית או תסמונת דאון ברמת תפקוד בינונית - בחרו אם לאחר התיכון ללכת למכינה, ישיבת הסדר או להתנדבות בצבא - אולם הוקם פרויקט ייחודי שמאפשר להם לבנות את עולמם הרוחני ולשלב התנדבות בצבא

בשיתוף כנרת שירותי רווחה

פרויקט ייחודי שמיועד לנערים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 18-25 המאפשר להם לשלב התנדבות בצבא עם לימודים בישיבת הסדר הוקם לאחרונה ברמת הגולן. מדוע מדובר בבשורה של ממש? שוחחנו בכתבת הווידאו עם יובל טלר, בעלים ומנכ"ל-כנרת שירותי רווחה, אשר מפעילה את פרויקט 'ממריאים גולן' שהסביר כי עד היום, צעירים בגילאי 18-25 בעלי צרכים מיוחדים כגון: רצף אוטיסטי, מגבלה שכלית או תסמונת דאון ברמת תפקוד בינונית - בחרו אם לאחר התיכון ללכת למכינה, ישיבת הסדר או להתנדבות בשירות הצבאי. לאחרונה, בעקבות מכרז של משרד הרווחה הוקם הפרויקט הייחודי שמאפשר להם לבנות את עולמם הרוחני ולשלב התנדבות בשירות הצבאי.

המסגרת מספקת ליווי מותאם אישית במשך 3 שנים שמטרתו היא להעניק לאותם נערים תחושת מסוגלות, ערך עצמי ועצמאות. התלמידים מתגוררים במגורים משותפים ומלווים ע"י צוות מקצועי וצוות מתנדבים לאורך כל היממה.

בכל בוקר, התלמידים מגיעים לישיבת הגולן של הרב יואל מנוביץ' והם נחשבים כתלמידי ישיבת ההסדר לכל דבר ועניין. לאחר ארוחת ותפילת הבוקר, התלמידים מקבלים הסעה לבסיס בו הם מתנדבים - כלומר, מסגרת שמעודדת הלכה למעשה השתלבות כחלק מהליך השיקום במסגרות מעורבות, מה שמעניק להם כלים להתמודדות ותחושת מסוגלות. הליווי נעשה ומותאם על פי צרכיו הייחודים של כל נער ובמקום קיימת תכנית הכנה של התנהלות עצמאית בתחום ה ADL (פעילויות יום-יום והתנהלות כלכלית ועצמאית. נכון לכתיבת שורות אלה, אין לפרויקט זה מקבילה בארץ ומשרד הרווחה מממן את כל מרכיבי התכנית לאנשים שעברו ועדת השמה ונמצאו מתאימים לה.

פרטים נוספים באתר של כנרת-שירותי רווחה

כנרת שירותי רווחה, בשיתוף כנרת שירותי רווחה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully