וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הם הסימנים שיעזרו לנו לזהות ילד שעבר פגיעה או התעללות מינית?

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

16.9.2019 / 15:26

כל פגיעה מינית בילד היא חמורה, בין אם היא חד פעמית או מתמשכת. אם נדע לזהות את הסימנים ולעצור את הפגיעה בזמן, אפשר לטפל ולמזער את נזקי הטראומה

Family guide בשיתוף מכון חרוב

פגיעות מיניות בילדים קורות בשכיחות גבוהה יותר מכפי שאנחנו חושבים. כל פגיעה מינית בילד היא חמורה, בין אם היא חד פעמית או מתמשכת. לרוב הילדים הנפגעים יש היכרות מוקדמת עם הפוגע, וכשהפוגע הוא בן משפחה או אדם מהסביבה הקרובה, הילד לא תמיד יודע שהוא עובר פגיעה מינית.
אם נדע לזהות את הסימנים ולעצור את הפגיעה בזמן, אפשר לטפל ולמזער את נזקי הטראומה בהכללה,

ניתן לזהות פגיעה מינית כאשר חל שינוי קיצוני בהתנהגות של הילד. במיוחד אם זה נמשך לאורך זמן.
על הסימנים שחשוב לשים לב אליהם כדי לזהות מקרה של פגיעה מדברת ענת אופיר - מנהלת מיזם מהל"ב - העוסק במניעת התעללות והזנחת ילדים בישראל ממכון חרוב.

את השינויים אפשר לחלק ל-2 קטגוריות - שינוי גופני ותפקודי ושינוי התנהגותי ורגשי.

מבחינה גופנית, אפשר לעתים לזהות פגיעות או אדמומיות באברי המין, חבלות לא מוסברות שהילד מתרץ כל פעם בדרך אחרת או תלונות חוזרות על כאבי בטן או ראש.

שינוי תפקודי יכול להתבטא בחזרה של הילד להרטיב, בירידה בלימודים, הרדמות בשעורים, הימנעות ממפגש עם אנשים מסוימים וסירוב לישון במקומות שנהג ללכת לישון בהם.

בפן ההתנהגותי - רגשי אפשר לעיתים לזהות אצל הילד התעקשות ללכת עם בגדים שלא מתאימים לעונה. דיכאונות, דיבור על מוות ואובדנות והפרעות שינה ואכילה.

הורים, לא כל שינוי שכזה מעיד על כך שילדכם חווה פגיעה מינית או כל פגיעה אחרת, יש הרבה סיבות אחרות שיכולות לגרום לתופעות כאלו, אבל שינוי דרסטי בהתנהגות הילד שלכם צריך להדליק נורה אדומה.

במקרים של חשש, חשוב לפנות לאיש מקצוע מומחה כדי שאפשר יהיה לנסות לאושש או להפריך את החשש שהילד נפגע. השיח עם הילד צריך להיות אמפתי ומכיל, לברר מה קרה ולא לשפוט. להגיד שלא משנה מה קרה, זה לא אשמתך ואנחנו כאן בשבילך!

חשוב לדעת כיצד מזהים פגיעות מיניות בילדים ושאם ילד נפגע בידי האחראי עליו, בתוך המשפחה או מחוצה לה, חלה על כך חובת דיווח. התעללות בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! ובעזרת כוחות משותפים, אפשר להבטיח עתיד טוב יותר לילדים.

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

מכון חרוב undefined, בשיתוף מכון חרוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully