וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד הכניסה של אמזון תשפיע על השוק הישראלי?

בשיתוף PandaZzz, בשיתוף PandaZzz

23.9.2019 / 12:39

עד שהכניסה של אמזון לישראל תושלם באופן סופי זה ייקח קצת זמן - יש תהליכים בירוקרטיים מורכבים שקשורים למכס, מע"מ ולוגיסטיקה. אבל באמת נדמה שזאת רק שאלה של זמן עד שרשויות החוק בישראל יתיישרו לסטנדרט של מסחר מקוון ברחבי העולם ובארה"ב בפרט

בשיתוף PandaZzz

הבעלים של אמזון והאיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, עושה עלייה! כרגע לא עם כיפה וסל קליטה אלא עם פיילוט של אמזון בישראל. נכון, כרגע זו רק פעילות חלקית אבל תסמכו עליו שהניסוי הולך להפוך לסטנדרט ויגיע היום שנשכח מה זה לחכות 14 יום למוצר שהזמנו באינטרנט. כדי להבין טוב יותר כיצד הכניסה של אמזון תשפיע על השוק הישראלי דיברנו בכתבת הווידאו עם מירב שוורץ ויטס, מייסדת חברת Wise Commerce המתמחה בתכנון, הקמה, ניהול וקידום של פלטפורמות מסחר מקוון עם התמחות בפלטפורמת Amazon, שהסבירה כי עד שהכניסה של אמזון לישראל תושלם באופן סופי זה ייקח קצת זמן - יש תהליכים בירוקרטיים מורכבים שקשורים למכס, מע"מ ולוגיסטיקה. אבל באמת נדמה שזאת רק שאלה של זמן עד שרשויות החוק בישראל יתיישרו לסטנדרט של מסחר מקוון ברחבי העולם ובארה"ב בפרט.

מדוע הכניסה של אמזון לישראל היא בשורה עבור הצרכנים?

אמזון לא המציאה את שוק המסחר המקוון אבל בהחלט עזרה למקסם את היכולות שלו. המחסנים האוטומטיים המתקדמים מייעלים את הליך הרכש, ההזמנה והשילוח. הסטנדרט של השירות - זמינות ואיכות המוכרים והגיבוי של הפלטפורמה של אמזון ששומרת עליהם בהליך קנייה מבוקר שמאפשר החזרת מוצרים בלי סבכת בירוקרטית מול המוכר. בקיצור? הסטנדרט של אמזון שיחול גם על הסוחרים הישראלים מכתיב להם לתת מענה לפנייה תוך 24 שעות ולספק את המוצר לבית הלקוח תוך 5 ימים.

האם הגברת התחרות תוביל להוזלת מחירים?

רווח נוסף לצרכן הקצה הוא הגברת התחרות. הפלטפורמה של אמזון לא מספקת לעסקים רק מעטפת לוגיסטית, אלא גם שיווקית. נוכחות באמזון, במיוחד כאשר יש לך חנות שמספקת שירות ומוצר באיכות גבוה, מאפשרת לכל מוכר, גם אם הוא עסק קטן-בינוני שמוכר מוצר נישתי, לקבל חשיפה גבוהה וכידוע הגברת התחרות = הורדת מחירים. חשוב להבין, מסחר מקוון מוביל להוזלת מחירים לא רק בזכות התחרות, אלא גם בגלל הדרך שבה חנויות שהן אך ורק מקוונות פועלות. בגדול, חנות שהיא אך ורק אינטרנטית לא מחזיקה חנויות תצוגה וכפועל יוצא היא חוסכת שכירות, ארנונה, משכורות, תחזוקה ועוד - אלמנטים שבאים לידי ביטוי בכיס הלקוח.

מזרנים כמקרה מבחן: האם נתחיל לקנות באינטרנט דברים שלא חשבנו עליהם?

בהחלט! אם עד לפני כמה שנים להזמין דרך האינטרנט ירקות ופירות, בגדים ומוצרים אלקטרונים היה נראה לנו מוזר כי התרגלנו שמדובר בדברים שצריכים לראות ולחוש בידיים, היום ברור לחלוטין שאפשר לקבל מוצרים איכותיים עד פתח הבית בזמן מהיר. דוגמא טובה לכך היא מזרנים. בישראל, סביר להניח שמספר האנשים שהזמין מזרנים אונליין הוא לא גדול במיוחד, אבל בארה"ב שוק המזרנים שנמכר באינטרנט צפוי להגיע לנפח של 15 מיליארד דולר בשנה! רק באמזון יש למעלה מ-4,000 סוגים שונים של מזרנים! המבחר הוא באמת אדיר, אבל יש כמה כללי אצבע שחשוב לשים אליהם לב לפני שרוכשים מזרן ברשת ובאמזון בפרט (כללי אצבע שנכונים לכל רכישה). דבר ראשון, חפשו את הביקורות של הרוכשים - דירוג וכמות מבקרים. אחר כך, תיכנסו למפרט הטכני של המזרן ותראו שמדובר במזרן שמורכב מחומרים איכותיים ושיש לו תווי תקן. נכון, זה דורש לעשות תחקיר אינטרנטי אבל זה עדיין פחות זמן מלהסתובב בחנויות ולהקשיב למוכר שמכוון אתכם לדגם ספציפי. חפשו מה זה מזרן איכותי, איזה סוג מזרן אתם מחפשים ואחר כך תוודאו שאפשר לקבל אותו לתקופת ניסיון של 100 ימים לפחות, ללא ניילונים, ללא התחייבות וללא אותיות קטנות. לא כי זה הסטנדרט של אמזון, אלא כי זה הסטנדרט שצריך להיות.

PandaZzz - חברת מזרנים ישראלית שעומדת בסטנדרטים של אמזון

PandaZzz undefined, בשיתוף PandaZzz
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully