וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הנוער מקיימים יחסי מין - והגיע הזמן שיילמדו את האמת

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן

24.9.2019 / 12:08

השילוב בין התבגרות, סקרנות מינית, חשיפה לתכנים פורנוגרפיים, כצרכנים וכמי שמעלים תכנים, והעדר התייחסות מעולם המבוגרים היא קטלנית

מדוע בני נוער מתנהגים כמו שהם מתנהגים ביחס לסקס?/בשיתוף מכון ארגמן

מדוע בני נוער מתנהגים כמו שהם מתנהגים ביחס לסקס? במאה הקודמת, כלומר עד לפני בערך 20 שנה, בני נוער שאלו ב'מעריב לנוער' אם הם עלולים להיכנס להריון על ידי שימוש במגבת משותפת. היום בני נוער יודעים על תנוחות, אורגיות וגלולות היום שאחרי. הם סקרנים, חשופים ופעילים מינית בדרכים שלא תמיד פשוט לדמיין ושלא תמיד עולם המבוגרים בסביבה מכירים.

המודעות למיניות בריאה בקרב ילדים ומתבגרים היא נמוכה. הם צורכים את מרבית הידע שלהם מרשתות חברתיות בהן בני נוער אחרים "מייעצים". הם לומדים איך עושים ומה לגיטימי מאתרי פורנו, שם הדגש הוא על מין לא מוגן, אלים, נצלני ומעוות .בבתי ספר רבים, שיעורים על מיניות מתמקדים עדיין בהיבטים בעייתיים של מחלות ופגיעות מיניות, ויוצרים הפחדה שיש לה אפקט הפוך! במקום להביא תפיסה שמין זה דבר טוב ומיניות זה חלק ממי שאנחנו - אנחנו מרחיקים אותם עם מסרים שליליים. ברור שצריך להתייחס גם למצבים בעייתיים, אבל בואו נתחיל בטוב לפני שנלך לקשיים.

ההתעלמות משיח התפתחותי והכוונה למיניות בריאה מביאים לכך שמחלות מין פורחות בקרב בני הנוער, וזו רק העובדה הראשונה בשרשרת של אמיתות מטרידות:
- כמעט שמונים אחוז מבני הנוער מקיימים מגע מיני לפני גיל 18.
- למעלה משליש מהבנים קיימו יחסים עד גיל 15.
- 82% מבני הנוער צפו בתוכן פורנוגרפי. נשמע קשה? מדובר על נתון שמתאר ילדים בני 14!.
- בנוסף לכך ארבעים אחוז מבני הנוער מפיצים תמונות עירום.

השילוב בין התבגרות, סקרנות מינית, חשיפה לתכנים פורנוגרפיים, כצרכנים וכמי שמעלים תכנים, והעדר התייחסות מעולם המבוגרים היא קטלנית.

בני הנוער הפכו לפגיעים יותר - הם משווים את הסקס שהם עושים לדימוי הסקס הלא מציאותי שהם רואים בפורנו. הבנים צריכים להיות מנצלי הזדמנויות, ובנות צריכות להיות אובייקטים מיניים ו"לזרום". הציפיות לסקס פוטוגני עלול להלחיץ והלחץ הזה גורם לתסכול. את התסכול הזה בני נוער רבים מנסים להעביר על ידי שימוש באלכוהול וסמים, לפני ובזמן מגעים מיניים. מה שאומר מין מכאני ומנותק ופחות בטוח, עם הרבה יותר תסכול - במעגל קסמים אינסופי.

דיברנו על מעריב לנוער? אז היום השאלות בפורומים הן: למה החבר שלי רוצה שאנעל עקבים כשאנחנו שוכבים? ולמה הוא מאיים לעזוב אותי אם לא אצרף את חברה שלי, מצד שני בנים שואלים למה אני גומר מהר ולא מצליח להחזיק כמו שראיתי בסרט?. הייתם מאמינים?

פרטים נוספים באתר של "מכון ארגמן"

מכון ארגמן undefined, בשיתוף מכון ארגמן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully