וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמודדים עם התמכרות למין, פורנו וכיבושים?

בשיתוף מכון ארגמן, בשיתוף מכון ארגמן

7.10.2019 / 10:47

אצל חלק מהגברים והנשים, צפייה בפורנו, או ניהול קשרים מיניים מזדמנים, או קניית שירותי מין, או כיבוש מיני - הפכו להתמכרות לפורנו ולמין, או דרך ליצור קשר ולזכות בחום ואהבה עד כדי איבוד שליטה על ההתנהגות. קשה לצאת מזה לבד וחשוב לקבל טיפול מתאים ותמיכה

בשיתוף מכון ארגמן

במאה העשרים ואחת אנחנו חיים בתפיסה חברתית שהכול צריך להיות מהר, מידי וממוקד בהנאה. גם מין ומיניות. כמה שיותר סקס, בכל מקום, בכל זמן, עם כמה שיותר פרטנרים וכמה שיותר התנסויות. חוויות של סקס וכיבושים מיניים הם אסימונים שהתחלנו לאסוף- כמה אנחנו שווים בעיני עצמנו, בהשוואה לחברים ולחברות שלנו, ומול העולם. התפתחות הטכנולוגיה והשימוש האינטנסיבי ברשת הביאו לתנופה נוספת והפכו את המין נגיש וזמין 24/7 באמצעות אתרי מין, צ'טים מיניים וסקסטינג, העלאת ויצירת תמונות וסרטונים והיד עוד נטויה.

בעולם התובעני, עם הזמינות המטורפת למימוש מיני במציאות ובעולם הווירטואלי, השימוש במין הפך ליותר ממקום של הנאה מינית או חלק מקשר זוגי. מין הפך להיות תרופת הרגעה, מקום מילוט כשהלחץ עולה, התנתקות, חיפוש ריגושים, דרך לחזק את עצמי.

אצל חלק מהגברים והנשים, אותה צפייה בפורנו, או ניהול קשרים מיניים מזדמנים, או קניית שירותי מין, או כיבוש מיני - הפכו להתמכרות לפורנו ולמין, או דרך ליצור קשר ולזכות בחום ואהבה עד כדי איבוד שליטה על ההתנהגות.

כל כך קל לברוח לסיפוק המיידי ולהרוויח פנטזיות שלא קשורות לכלום, רשימות סתמיות של חוויות רגעיות, מאהבים ומאהבות. הגבול בין PASSION ל- OBSSESION או בין התנהגות מינית בריאה להתמכרות למין הוא לא תמיד קל לזיהוי. אבל, התמכרות למין, פורנו, אהבה וכיבושים היא התמכרות שקיימת וגורמת למצוקה רגשית קשה לאדם ולסביבה שלו. קשה לצאת מזה לבד וחשוב לקבל טיפול מתאים ותמיכה, למשל בקבוצות עזרה עצמית.

הטיפול בהתמכרות למין דומה להתמכרויות אחרות, אבל גם מאד שונה ומצריך ידע מקצועי והתמחות ייחודית. אז אם אתם מרגישים שקשה לכם להשתלט על האופן בו אתם צורכים מין, שהוא נוגד את האמונות ותפיסת החיים שלכם, וכי אתם משלמים על כך מחיר - זה הזמן לטפל בזה. אנחנו פה בשבילכם - האדם המכור, בין אם מדובר במבוגר או במתבגר, והאנשים בסביבה הקרובה - הורים, ילדים, בני ובנות זוג.

פרטים נוספים באתר של "מכון ארגמן"

מכון ארגמן undefined, בשיתוף מכון ארגמן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully