וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה של נאס"א נוחתת אצלכם בחדר השינה

בשיתוף PandaZzz, בשיתוף PandaZzz

7.10.2019 / 12:57

ספוג הזיכרון הומצא ע"י נאס"א בשנת 1966 כדי לתת תמיכה לאסטרונאוטים בזמן השיגור. אז מה היתרון שלו מבחינת שינה? אמנם הלחץ שהגוף מפעיל כנגד המזרן בזמן השינה לא משתווה לשיגור לחלל, אבל הוא בהחלט לחץ בעוצמה חזקה שיכול לפגוע בעצמות הגוף ובעמוד השדרה בפרט ולהפריע

בשיתוף PandaZzz

על פי מחקר, 37% מהאנשים בגילאי 20-39 דיווחו כי הם לא ישנים מספיק בלילה ו-48% אחוזים מכלל אוכלוסיית ארה"ב דיווחו על בעיות שינה ברמות שונות. יש המון פרמטרים שמשפיעים על איכות השינה: לחץ, תזונה, פעילות ספורטיבית - אבל אנחנו נתמקד במזרן ובטכנולוגיה של נאס"א שפותחה בשנות ה-60 והגיעה עם הזמן גם לחדרי השינה. כדי להבין על מה בדיוק מדובר ואיך נאס"א קשורה לשינה שלנו (חוץ מזה שבלילה אנחנו מתנתקים מהעולם) דיברנו בכתבת הווידאו עם טל בן-ארי, מנהלת מוצר במזרני פנדה, שסיפרה כי ספוג הזיכרון שהומצא ע"י נאס"א בשנת 1966 נועד כדי לתת תמיכה לאסטרונאוטים בזמן השיגור. הלחץ שמופעל על הגוף בזמן הזה הוא אדיר ולכן היה חשוב למצוא חומר שיכול להתעצב על פי צורת הגוף, לספוג את הזעזוע ולחזור למצבו הטבעי כדי להמשיך לספק תמיכה על עצמות הגוף ועמוד השדרה בפרט.

היכולת של ספוג הזיכרון לספוג זעזועים הוכחה ככל כך אפקטיבית עד שבשנות ה-70' קבוצת הפוטבול האמריקאית ה'דאלאס קאובוייס' התחילה לרפד את הקסדות של השחקנים שלה עם החומר הזה. כמו רוב ההמצאות הטכנולוגיות, השימוש הראשוני שלהן נעשה בסקטור הצבאי/מדעי, לאחר מכן עובר לסקטור התעשייתי וכאשר עלויות הייצור יורדות הוא מגיע לשימוש אזרחי ולכן אפשר למצוא נעליים רבות שיש בהן את ספוג הזיכרון.

אז מה היתרון שלו מבחינת שינה? אמנם הלחץ שהגוף מפעיל כנגד המזרן בזמן השינה לא משתווה לשיגור לחלל, אבל הוא בהחלט לחץ בעוצמה חזקה שיכול לפגוע בעצמות הגוף ובעמוד השדרה בפרט ולהפריע בדרך לשינה טובה. ספוג הזיכרון או בשם הנפוץ שלו היום - ויסקו, מתעצב על פי צורת הגוף ומספק תמיכה אורתופדית מלאה ומסייע לשחרר לחצים. יש היום מגוון רחב של מזרני ויסקו והאיכות נקבעת ע"פ צפיפות וסוג החומר ומספר השכבות ממנו המזרן מורכב. שחרור הלחצים הוא אחד משני הפרמטרים הכי חשובים במזרן (השני הוא וויסות טמפ') ולכן כדאי שהמזרן יהיה בעובי שנע סביב 25 ס"מ (עדיף לא פחות מזה) ומורכב מ-3 שכבות. שכבת בסיס של ספוג איכותי שמספק תמיכה נוספת, שכבת ביניים של ויסקו בעובי 5 ס"מ שמספקת את התמיכה ושכבה עליונה נוספת של 5 ס"מ מויסקו מתקדם שמספקת את הרכות. רגע לפני שתלכו לישון, חשוב לוודא כי המזרן עומד בתווי התקן הישראלים, אך לא פחות חשוב מזה בתקנים בינלאומיים שהם הרבה יותר מחמירים. בקיצור? צעד קטן לאדם, צעד גדול לשינה.

pandazzz.co.il/pages/panda-mattress/?utm_source=walla&utm_medium=content&utm_campaign=mattress_6' target='_blank'>הזמינו מזרן ויסקו איכותי באתר pandazzz.co.il

PandaZzz undefined, בשיתוף PandaZzz
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully