וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש פתרון יעיל למצוקת החניה - והוא מגיע עם רובוטים

בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות, בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות

22.10.2019 / 14:55

מתקן חניה אוטומטי זו מערכת רובוטית שמאחסנת לבדה את הרכב בתוך החניון ומאפשרת ניצול הרבה יותר טוב של שטח/נפח החניון והכנסה של הרבה יותר כלי רכב

Family Guide בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות

כל יום שעובר העומס ומצוקת החנייה רק הולכת וגדלה, תושבי הערים הצפופות מחפשים חניה במשך שעות והתסכול רק הולך וגדל, מה עושים? איך ניתן לתת פתרון לבעיית החניה? מצאנו פתרונות מאד מעניינים ומתוחכמים - מתקני חניה אוטומטיים. כדי להבין טוב יותר במה מדובר שוחחנו בכתבת הווידאו עם עודד סדן, מנכ"ל חברת סדן שעוסקת בין היתר בהתקנת מתקני חנייה אוטומטיים, שהסביר כי מתקן חניה אוטומטי זו מערכת רובוטית שמאחסנת את הרכב בתוך חניון. בד"כ, החניון הינו מרתף והמשתמש מגיע עם הרכב שלו לתא קבלה, משאיר את הרכב והחניון מחנה אוטומטית את הרכב באחד המקומות הפנויים. כשמשתמש צריך בחזרה את הרכב, המערכת הרובוטית של החניון יודעת בדיוק היכן הרכב ומחזירה אותו לתא הקבלה כאשר הרכב כבר מסובב עם הפנים ליציאה. בד"כ החניון בו מותקנת המערכת הינו חניון פרטי בבניין ולכן כל משתמש מקבל קוד או כרטיס לשימוש אישי שלו ואז לא כל אחד יכול להכניס את הרכב. חניון אוטומטי מורכב ממעליות, מערכות שינוע אופקיות ומערכות סיבוב, כאשר מכניסים את הרכב - הפעולה הראשונה שמתבצעת היא זיהוי הרכב ומדידתו כדי לוודא שניתן להכניס אותו לחניון, לאחר מכן בהוראת המשתמש החניון אוסף את הרכב ומערכות השינוע מעבירות הרכב למקום חניה פנימי. כל הפעולות הללו מבוקרות על ידי מחשב והמשתמש לא רואה אותן.

מבחינת פתרון למצוקת החניה, מתקן החניה האוטומטי מאפשר ניצול הרבה יותר טוב של שטח/ נפח החניון ומאפשר להכניס הרבה יותר רכבים. כשצריך להחנות רכב בחניון יש המון שטח מבוזבז של דרכי גישה ותמרו, אך בחניון רובוטי, יש רמפות משופעות והיכולת לנצל את השטח היא הרבה יותר גבוהה. עם חניון אוטומטי על אותו מס' חניות צריך מרתף יותר קטן ופחות עומק וזה חוסך בעלויות בנייה. כדי להכין מתקן חניה אוטומטי יש לבצע תכנון מפורט הכולל תכנון אדריכלי ואישורים מתאימים. לאחר מכן בונים את החלל, זה יכול להיות מרתף שמוסיפים לבניין קיים או בנייה חדשה וזה יכול להיות גם מעל הקרקע. לאחר שסיים הקבלן את הבנייה בהתאם לתוכניות, מבצעים התקנה של כל מערכות החניון, מדובר בהתקנה ארוכה שאורכת מס' חודשים וכוללת גם מערכות מכאניות וגם מערכות הפיקוד והבקרה.

כיוון שמדובר בתחום יחסית חדש בארץ, יש מעט מאד חברות שהתקינו יותר מ-5 חניונים שעובדים בפועל וחשוב לראות חניון עובד ולדבר עם לקוחות שמשתמשים בו. המחיר הוא חשוב אבל יותר מכך חשוב לדעת שזה חניון אמין וכשבוחרים חברה בעלת ניסיון יש שירות טוב. מדובר בהוצאה של יותר ממיליון שקלים ולעיתים הרבה יותר מזה, אז כדאי לעשות שעורי בית לפני. אין כאן כלל ברור, אבל ניתן לקבוע שמקום חניה במתקן כזה מחושב לפי 80-120 אלף ₪ וזה מאד תלוי במבנה החניון ובכמות מקומות החניה. חניה בת"א מוסיפה לערכה של הדירה יותר מ300,000 ₪ ככה שברור שזה כלכלי וכדאי, לעיתים זה מוסיף הרבה יותר ואפילו חניה שנייה לדירה מוסיפה יותר מהעלות עצמה ולכן במקרים רבים מדובר בפתרון יעיל למצוקת החניה - אמנם לא זול בטווח הקצר אבל בהחלט מחזיר את עצמו בטווח הרחוק.

כל הפרטים באתר של חברת חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות

חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות undefined, בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully