וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לטיול אתגרי? שאלות הבטיחות שחובה לוודא

בשיתוף טיולי רדיוס, בשיתוף טיולי רדיוס

27.10.2019 / 12:02

טיול מוגדר כטיול אתגרי אם כדי לקיים אותו נדרש ציוד מיוחד ומדריך מקצועי. בטיולי אתגר פוטנציאל ההנאה עולה באופן משמעותי, אך במקביל עולה גם פוטנציאל הסיכון

Family Guide בשיתוף טיולי רדיוס

בטיולי אתגר פוטנציאל ההנאה עולה באופן משמעותי, אך במקביל עולה גם פוטנציאל הסיכון ולכן זו בהחלט סיבה טובה לבצע את הטיול האתגרי עם חברה מאורגנת, כזו שתצמצם למינימום את פוטנציאל הסיכון. אז מה הן השאלות שחובה לשאול את חברת הטיולים לפני שסוגרים מסלול? בכתבת הווידאו קיבלנו טיפים מיואל שטרלינג מטיולי רדיוס המתמחה בטיולים מאורגנים ואתגריים בארץ ובחו"ל, שהסביר כי לא כל אתגר בטיול הופך אותו לאתגרי ושסוגי הטיולים שחובה להקדיש תשומת לב גדולה במיוחד לנושא הבטיחות הם קניוניג - טיול סנפלינג בנחלים (עם או בלי מים), ויה פראטה - טיול על מצוקים וסביבה אנכית, טיולי הליכה בקרח - באלפים באירופה, או ברכס ההימלאיה בנפאל, קווינג (caving) - טיול במערה המחייב גלישה אל בטן האדמה ולעיתים קרובות טיפוס על חבל כדי לצאת מהמערה. טיול מוגדר כטיול אתגרי אם כדי לקיים אותו נדרש ציוד מיוחד ומדריך מקצועי. טיול טרק, קשה ככל שיהיה לא נכנס לקטגוריה הזו.

הכנו עבורכם את רשימת הנושאים שיש לבדוק עם חברת הטיולים לפני טיול אתגרי:

- ניסיון החברה - חשוב לוודא שהחברה מוציאה את הטיול על בסיס קבוע, מכירה אותו היטב, מכירה את כל הגורמים המעורבים (החברה המקומית, כוחות החילוץ המקומיים וכו'). חברה ותיקה ומנוסה חוותה במהלך השנים תקלות ואירועים (מה לעשות? זה חלק בלתי נפרד), ולכן סביר להניח שהיא פיתחה נהלים ברורים של טיפול באירועים.

- רפרטואר החברה - עדיף לצאת עם חברה שמקיימת במדינה מסויימת עשרות טיולי אתגר באזורים שונים, על פני חברה שמקיימת טיול בודד באותה מדינה. זה מעיד על חברה שהתנסתה בטיולים אתגריים קשים ומורכבים.

- הכשרת המדריך - למדריך הטיול האתגרי חשיבות מרכזית, חיינו תלויים ביכולות שלו, חד וחלק. בארץ תהליך ההכשרה קצר, שבועיים בלבד והמדריך חסר יכולת מוכחת. לשם השוואה באירופה הקורס אורך שלושה חודשים. לכן, חשוב שבחברה אליה מתקבל המדריך לעבודה, יהיה תהליך הכשרה מסודר וארוך שמכשיר את המדריך לעבודה עצמאית גם בחו"ל.

- יחס מדריך:מטייל - ככל שהיחס נמוך יותר, זה מבטיח שליטה טובה יותר של המדריך בקבוצה ותשומת לב גבוהה יותר לכל הפרטים ובעקר לכל נושא הבטיחות.

- רפואה - האם יש בטיול חובש ? האם יש רופא ? יש לזה חשיבות גדולה בעקר באזורי טיול מבודדים ומרוחקים.

- ביטוח - להיקף וגודל הפרמיה יש חשיבות במקרה של תאונה אך הוא גם מעיד באופן עקיף על חוסנה של החברה (החברות הגדולות לא חוסכות בנושא חשוב זה ורוכשות פוליסות בהיקפים של 8-10 מיליוני שקלים, לעומתם החאפרים מסתפקים בפוליסות של מאות אלפי שקלים).

בשורה התחתונה? טיולים אתגריים הם סופר מהנים ומיוחדים ותשומת לב לנושא הבטיחות טרם היציאה לטיול וגם במהלכו מאפשרת ליהנות בראש שקט מהחוויה.

פרטים נוספים באתר של טיולי רדיוס

טיולי רדיוס undefined, בשיתוף טיולי רדיוס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully