וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהבים טיולים אתגרים? תכירו את מסלולי המיקס-האתגרי הכי מעניינים בעולם

בשיתוף טיולי רדיוס, בשיתוף טיולי רדיוס

27.10.2019 / 12:17

מחפשים את האתגר הבא שלכם? מה דעתכם על טיול של שבוע שמשלב בממוצע כמה ימים של טרקים וביקור במערות, קניונינג (טיול נחלים אתגרי ) וגם ויה-פראטה (דרך הברזל)?

Family Guide בשיתוף טיולי רדיוס

עשיתם טיול קניוניג בארץ? טיילתם בנחל רחף או בנקיק השחור? אהבתם את זה ואתם רוצים לעבור לשלב הבא? תכירו את מסלולי המיקס-אתגרי הכי מעניינים בעולם! בכתבת הווידאו דיברנו עם יואל שטרלינג מטיולי רדיוס המתמחה בטיולים מאורגנים ואתגריים בארץ ובחו"ל, שסיפר כי את טיולי המיקס הם "המציאו" בשנת 2005 במהלך טיול פרטי בסלובניה. לאחר 4-5 מסלולי קניוניג, 4-5 טיולי ויה פראטה, 2 טיולי מערות וטרק ארוך במיוחד, הם הגיעו למסקנה שכדאי לשלב את הטוב מכל העולמות!

מדובר בטיול של שבוע שמשלב בממוצע כמה ימים של טרקים וביקור במערות, קניונינג וגם ויה-פראטה. לא בטוחים מה זה השניים האחרונים? נסביר! קניונינג -הוא טיול נחלים אתגרי המשתמש בטכניקות שונות כדי להתגבר על מכשול/מפל, אם באמצעות קפיצה למים, או טופוגן, או גלישה בחבל (סנפלינג). לצערנו, בארץ מרבית המסלולים הם יבשים ולמעשה יש רק קניון אחד עם מים מאושר (הנקיק השחור), אך באירופה הקרובה יש אלפי מסלולי קניוניג, המסלולים מדורגים וזוכים לציוני דרוג (אכן כך, יש אתר שמדרג את כל מסלולי הקניוניג בעולם), בטיולי רדיוס בוחרים את המסלולים שזכו לדרוג הגבוה ביותר.

בתוך המיקס האתגרי משלבים גם מסלולי ויה-פראטה (Via Ferrata-דרך הברזל) בהם עוברים בדרכי הרים אתגריות ובמסלולים מצוקיים בסיוע של יתדות והתקנות מתכת. בנוסף, לצורך אבטחה, פרוס כבל פלדה לכל הדרך ואליו אנחנו מתחברים. המסלולים מדורגים על פי רמות קושי הטכני ודרגת האטרקטיביות. באבחנה גסה יש 2 סוגי ויה פראטות. בדולומיטים ובאלפים היוליאניים יש מסלולי טיול יפים שבקטעים אנכיים יש יתדות ברזל ואנו נעזרים בהתקנות האלה כדי להמשיך הלאה את הטיול הרגלי. מכאן התפתח ענף של ויה פראטה ספורטיבית, הטיול מאד התקצר, והמוטיב העיקרי הוא מסלול האתגר, במסלולים כאלה שילבו גם אטרקציות כמו: מעבר על גשרים שונים, רשתות מרינס לטיפוס, אומגות באורכים של 100 ואף 200 מ'. החלוקה והשילוב בין סוגי הטיולים נקבעת ע"פ היעד.

בין היעדים הפופולאריים תמצאו את סלובניה - אלפים היוליאנים, ספרד - הפירנאים, צרפת - אלפים המריטימיים, איטליה - הדולומיטים ועוד. הניסיון עם וההכרות שטיולי רדיוס צברה הוא עצום, החברה בוחרת לצאת למסלולים ייחודיים שנבחרו בקפידה וזוכים לציוני הדרוג הגבוהים ביותר. בקיצור? למה להסתפק באתגר אחד כאשר שאפשר לעשות מיקס אתגרי שמספק אדרנלין גבוה לאורך מסלולים ונופים עוצרי נשימה.

טיול וייה פראטות באלפים המריטימיים בצרפת. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טיול וייה פראטות באלפים המריטימיים בצרפת/אתר רשמי, טיולי רדיוס

המחשה באמצעות דוגמה

הגעת באופן עצמאי לאזור האינסה בספרד, אזור בגודל הגליל העליון, יש בו 77 קניוני מים. לרשותך יומיים או שלושה בלבד, איך תבחר את הטובים ביותר?. אפשר כמובן להיעזר במדריך מקומי, אך האובייקטיביות שלו איננה מלאה - ראשית הוא לא מכיר אתכם, הוא לא מכיר את האופי והצרכים של המטייל הישראלי. בדר"כ המסלולים הכי טובים הם היותר מאמצים, בעלי פוטנציאל סיכון יותר גבוה. המדריך המקומי מטבע הדברים ישאל את עצמו, 2 שאלות מאד רלוונטיות מבחינתו:
- "למה אני צריך את כאב הראש הזה? הם ממילא ייהנו מכל דבר"
- "גומרים הולכים" - למה לעבוד קשה ?

ב- 2007 הגענו להאינסה שלושה מדריכים ישראלים, קודם לכן קראנו חומר רב וראינו סרטונים, פסלנו 47 קניונים יפים, אך משמעותית פחות מדהימים מה-30 הנותרים. בסיוע המקומי צמצמנו 10 נוספים, את ה-20 הנותרים עשינו אחד אחד, הם כולם מעולים. אבל הבחירה ב-3 הטובים ביותר, שהם דרגה אחת מעל כל קניון אחר עשינו בקלות, הייתה ממש תמימות דעים (אגב, המדריך המקומי פחות הבין את הבחירה שלנו).

אגב, התחלנו עם מדריך א' (מצוין), אבל אחרי יומיים פגשנו מדריך אחר שהשאיר עלינו רושם מדהים ואת שאר המסלולים עשינו איתו זה גם המדריך שאיתו אנחנו עובדים למעלה מ-12 שנה, הוא לא פחות ממדהים. החלפת מדריך ואפילו 2 היא חלק בלתי נפרד, כמדריכי קניוניג אנחנו יודעים מהר מאד לזהות מה האיכויות שאנחנו דורשים, קודם כל כאדם, כפרקציוניסט (בטיחות), כאיש מקצוע, הכרות עם המסלול, יכולת הדרכה ועוד

אתם סוף סוף יוצאים לחו"ל, לא כל יום עושים מסלול מיקס-אתגרי, אתם לא רוצים לעשות את המסלול עם המדריך המקומי הכי טוב? אתם לא רוצים להיות בטוחים שעשיתם את המסלול/ים הכי טובים שיש בנמצא באותו חבל ארץ?

פרטים נוספים באתר של טיולי רדיוס

בשיתוף טיולי רדיוס, בשיתוף טיולי רדיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully