וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נעזור לילדים שלנו לגלוש בבטחה ברשת - המרחב בו הם נמצאים הכי הרבה?

בשיתוף מכון חרוב, בשיתוף מכון חרוב

27.10.2019 / 12:29

הילדים נמצאים מול מסכים במצטבר לפחות יממה אחת בשבוע ושימוש לא מושכל ברשת עלול לגרום לכך שהילד שלכם יפגע ברשת בידי מבוגר ולכן יש דברים שכל הורה חייב לדעת וליישם

בשיתוף מכון חרוב

92% מבני הנוער משתמשים ביוטיוב ככלי עזר ללימודים. ל-88% יש לפחות פרופיל פעיל אחד באינסטגרם: מגרש המשחקים החדש של הילדים שלנו. האם ידעתם שאפשר לפתוח באינסטגרם עד 5 פרופילים? ולא רק ילדים פותחים כמה פרופילים, גם מבוגרים שרוצים לדבר איתם...

ומה איתנו - ההורים?
43% מההורים לא מגבילים את זמן המסך של הילדים 30% מההורים לא חושבים שיש בעיה בחשיפה ממושכת

בקיצור - הילדים נמצאים מול מסכים במצטבר לפחות יממה אחת בשבוע

נתונים אלה מדוח בזק חייבים להדליק נורה אדומה. כי שימוש לא מושכל ברשת עלול לגרום לכך שהילד שלכם יפגע ברשת בידי מבוגר.

איך עוזרים לילדים לגלוש בצורה יותר אחראית?

נתחיל עם 2 דברים שלא כדאי לעשות - נסו לא לאסור ולמנוע מהם שימוש ברשתות חברתיות ובמשחקים האהובים עליהם. זה יגרום להם לחפש דרכים נסתרות להיות שם ולכם להיות פחות מעורבים. ולא - רכישת טלפון טיפש לא תמנע חשיפה לתכנים שאינם מתאימים להם. גם ככה הם חשופים לאינטרנט במקומות נוספים.

בין 70-80 אחוז מהילדים לא ידווחו על פגיעה ברשת. לכן, חשוב שיהיה להם את מי לשתף - גם אם זה לא אתכם ההורים. עודדו אותם למצוא מישהו כזה. קחו רגע לחשוב: למי נוח להם לספר כשקורה משהו?

במקרה והילד חווה פגיעה ברשת - קחו רגע. תנשמו. והתייעצו בעצמכם עם איש מקצוע. בינתיים, זכרו. מה שהם באמת צריכים מכם זה חיבוק והבנה. שימרו על קול הורי ובטוח. הסבירו להם, כי למרות עוצמות הכאב שלהם תמיד יש מה לעשות ואל למי לפנות. וגם באינטרנט - השמש תזרח שוב מחר בבוקר. עזרו להם להפעיל שיקול דעת, לזהות מי הדמות הווירטואלית המדברת איתם בצד השני. אמרו להם שיש הרבה מתחזים ברשת. אימרו להם להקפיד לא למסור פרטיים אישיים מכל סוג ברשת. דאגו שהפרופיל שלהם יהיה פרטי ושיקפידו לאשר ברשתות חברתיות רק אנשים שהם מכירים.

בקיצור? היו מעורבים. צרו איתם שיח פתוח מבלי שהם ירגישו תחת מעקב. אם כולנו נהיה מודעים ונדבר על כך, הנושא יהיה על סדר היום הציבורי.

פגיעה בילדים היא תופעה שחייבים לעצור כאן ועכשיו! ובעזרת כוחות משותפים, מעורבות הורים וגבולות ברורים, אפשר יהיה להבטיח לילדים של כולנו עתיד טוב יותר. גם במרחבי הרשת.

פרטים נוספים באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק של מכון חרוב

מכון חרוב undefined, בשיתוף מכון חרוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully