וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הם מסלולי הטרקים היפים ביותר בעולם - שאתם יכולים לעשות

בשיתוף טיולי רדיוס, בשיתוף טיולי רדיוס

28.10.2019 / 13:40

מחפשים לצאת לטיול במסלולי הטרקים היפים ביותר בעולם? מעולה! הגעתם למקום הנכון. ביקשנו מהצוות של טיולי רדיוס המתמחים בטיולים מאורגנים ואתגריים בארץ ובחו"ל לדעת מה הם תשעת הטרקים האהובים עליהם. החלטה לא פשוטה, אז כנראה נלך על כולם!

בשיתוף טיולי רדיוס

1. קילימנג'רו

טרק לקילמנג'רו. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק לקילמנג'רו/אתר רשמי, טיולי רדיוס

הפסגה הבודדת הגבוהה ביותר בעולם והפסגה הגבוהה באפריקה (אחת משבע הפסגות). בגובה של 5 ק"מ מעל פני הים ו- 3 ק"מ מעל לרמה המקיפה אותו תחשפו למראה נוף ייחודי ומגוון כמו יערות במבוק וגשם, צמחים אנדמיים ענקיים ועוד. מדובר במסלול למיטבי לכת בכושר פיסי טוב מאוד, אך אין ספק שהוא שווה את המאמץ!

2. טרק האוורסט בייס קמפ

טרק האוורסט בייס קמפ. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק האוורסט בייס קמפ/אתר רשמי, טיולי רדיוס

הטרק עם הנופים הדרמטיים ביותר בעולם עם תצפיות לאוורסט ההר הגבוה בעולם - 8,848 מטר מעל פני הים! מדובר בחוויה אתגרית ותרבותית יוצאת דופן לנוכח הנופים והתרבות והאנשים בנפאל שידועים כאדיבים ומסבירי פנים. מדובר בטרק ארוך בהרים גבוהים בהם החמצן דליל ולכן הוא מומלץ למטיילים מנוסים בכושר טוב.

3. טרק מון בלאן

טרק מון בלאן. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק מון בלאן/אתר רשמי, טיולי רדיוס

הדובדבן שבקצפת הטרק הכי יפה ומפנק שיש באירופה, שילוב מושלם של טבע ואדם היוצרים יחדיו מארג נדיר. טרק במסלול TMB שאורכו 170 ק"מ לוקח 8 ימים בהם עולים ויורדים למעלה מ-10,00 מטר בין 3 מדינות. צרפת, שוויץ ואיטליה. עקב הפופולאריות של המסלול, במון בלאן חובה להזמין בקתות כמעט חצי שנה מראש! הטרק מתאים למיטבי לכת, אך מתאפשרת בו גמישות של דרגות קושי ואתגר בעזרת רכב שבחלק מהמסלולים נמצא צמוד למטיילים ויכול לקצר את מסלול ההליכה למי שמעוניין בכך.

4. טרק בקירגיזסטן

טרק לקירגיזסטן. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק לקירגיזסטן/אתר רשמי, טיולי רדיוס

ארץ יפיפייה שהייתה חלק מנתיבי דרך המשי. ברכס הרי טיאן שאן תפגשו שפע של נחלים, צמחייה ופסגות מושלגות. גובה ההרים במקום נע בין 3,000-5,000 מטרים ולכל אחד מהם יש תוואי דרך ונוף ייחודי. אורך המסע הוא 11 יום והוא מתאים למיטבי לכת, אך אינו בדרגת קושי גבוהה כמו הטרקים הקודמים שהזכרנו.

5. טרק במונגוליה הפראית

טרק למונגוליה. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק למונגוליה/אתר רשמי, טיולי רדיוס

בצדה המזרחי של יבשת אסיה "מתחבאת" לה מדינת הענק שמתפרשת על שטח של 1.5 מיליון קמ"ר! במהלך הטרק שאורך 16 יום תגלו פרטים מדהימים ומפתיעים על המדינה שמזוהה בעיקר עם מסעותיו האלימים של ג'ינגיס חאן. אז הזמן לגלות שיש הרבה מעבר לכך. הנופים עוצרי הנשימה ברכס האלטאי והעובדה כי רק לאחרונה ישראלים הגיעו לשם הופכת את המסע לייחודי. בכל יום הולכים 15-20 ק"מ ומגיעים לגבהים של 4,000 מטר, אז חשוב להצטייד לא רק בנעלים טובות אלא גם בהרבה אוויר בריאות ושרירים ברגליים.

6. טרק הרוונזורי

טרק ברכס הרוונזורי – אוגנדה. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק ברכס הרוונזורי – אוגנדה/אתר רשמי, טיולי רדיוס

במערב אוגנדה, שוכן ההר השלישי בגובהו באפריקה (5,109 מטר). בניגוד להרים אחרים באזור, לא מדובר בהר געש אלא ברכס מגמתי שיוצר מספר עצום של פסגות, עמקים ושלוחות. יש במקום מזג אוויר יוצא דופן עקב המבנה האי-סימטרי של הרכס, ויש גשם רב ולחות - מה שמעודד צמיחה עשירה וסבוכה גם בפסגות של 4,000 מטרים. הטרק עובר במסלולים בוציים ולכן מומלץ להצטייד בנעליים אלפיניות. אורך הטיול הוא 10 ימים וההרשמה לטיול בפברואר 2020 עדיין פתוחה אך כדאי להזדרז!

7 טרק פסגות הבלקן

טרק בהרי הרילה והפירין – בולגריה. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק בהרי הרילה והפירין – בולגריה/אתר רשמי, טיולי רדיוס

בהרי הפירין והרילה שבבולגריה תמצאו נוף עוצר נשימה של פסגות הרים, אגמי טורקיז ומבנים של דתות שונות מהתקופה הרומית והביזנטית. השילוב בין הטבע לארכיטקטורה מייצר מפגש חד פעמי ומרתק באזור שהוגדר כאתר לשימור מורשת תרבות עולמית. אורך הטיול הוא שבוע והוא מיועד למיטבי לכת.

8. טרק בגאורגיה

טרקים בחבל סוונטי – גאורגיה. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרקים בחבל סוונטי – גאורגיה/אתר רשמי, טיולי רדיוס

גאורגיה הפכה ליעד פופולארי בקרב המטיילים הישראלים. הנוף, האוכל המדהים והמחיר הטוב כנראה עושים את שלהם! במערב קווקז שוכן לו חבל סוונטי שמשלב בצורה מושלמת את כל מה שציינו שמטיילים ישראלים (ובכלל) אוהבים. הטיול אורך 7 ימים ובכל יום צועדים בין 7-9 שעות, קשה אך אפשרי.

9. טרק ביוון ההררית

טרק ביוון ההררית. טיולי רדיוס, אתר רשמי
טרק ביוון ההררית/אתר רשמי, טיולי רדיוס

- אם גאורגיה היא המאהבת החדשה של הקהל הישראלי אז יוון היא האהובה הנצחית. אך הפעם, במקום בטן גב כדאי לשים נעליים טובות ולחוות את יוון ההררית. חבל זגוריה נחשב לאזור היפה ביותר ביוון ופוגשים בו 2 נחלי ענק שנמצאים בין 2 קניוני ענק. יש באזור 44 כפרים שבשנים האחרונות זכו לשיקום (ננטשו בזמן מלחמת העולם השנייה) והמעבר ביניהם הוא חוויה יוצאת דופן!

כל הפרטים וכל הטרקים - באתר של רדיוס טיולים

טיולי רדיוס undefined, בשיתוף טיולי רדיוס
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully