וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוויר, בים וביבשה: כל החידושים בעולם המעלונים

בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות, בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות

28.10.2019 / 15:06

תחום המעולנים מייצר אתגר אמיתי ואפילו שליחות כיוון שהוא מסייע בהנגשה, ייעול ושיפור מרחבים ביתיים או ציבוריים. למרות שלעתים נראה כי מדובר בתחום שאין בו חידושים, אך דווקא יש והרבה

בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות

מעלונים נועדו לתת פתרון למי שמתקשה לעלות מדרגות ויש גם את המעליות הביתיות שהן מעלונים לפי התקן אבל למעשה מדובר במעלית לכל דבר ועניין. לעתים נראה כי מדובר בתחום שאין בו חידושים, אך דווקא יש והרבה! כדי להבין על חדשנות בעולם המעלונים דיברנו בכתבת הווידאו עם עודד סדן, מנכ"ל חברת סדן שהיא אחת החברות הוותיקות בתחום המעלונים והמעליות והסביר כי כמו בכל תחום טכנולוגי או טכני, יש המון אנשים וחברות בכל העולם שחושבים כל הזמן איך לשפר את המוצר שלהם או איך להביא ללקוחות שלהם פתרון חדשני ולכן גם בעולם זה יש חדשנות. תחום זה מייצר אתגר אמיתי ואפילו שליחות כיוון שהוא מסייע בהנגשה, ייעול ושיפור מרחבים ביתיים או ציבוריים.

מבחינת מעלונים, עודד ציין כי יש מס' מעלונים שהוא רואה בהם חידוש.

מעלון נייד

מעלון נייד הוא מעלון שניתן להעביר אותו ממקום למקום, בחלק מהמקרים הוא אפילו מתקפל ושלא צריך אותו פשוט מקפלים את המעלון ומכניסים אותו לאזור אחסנה. יש מעלונים מסוג זה שהם חשמליים ויש מעלונים כאלו שהם ידניים. דוגמה למעלון כזה הוא המעלון הנייד של חברת TERRY מאנגליה, זהו מעלון נייד, חשמלי ומתקפל - כלומר המון יתרונות! בנוסף, הוא עובד על מצברים ויש לו יכולת הרמה של 250 ק"ג! כלומר ניתן להתקין מעלון כזה באירוע בשטח ללא צורך בחיבור לחשמל ולאפשר למי שבכיסא גלגלים (אפילו ממונע) לעלות לבמה לצורך הרצאה או הופעה בצורה פשוטה וקלה. יש גם מעלונים ניידים בתחנות רכבת המצוידים ברמפה לגישור על הפער בין הרציף לקרון.

מעלון משופע מודולרי

אם עד היום היה צריך לייצר במיוחד כל מעלון משופע הנע על גבי המדרגות כיוון שכל גרם שונה אחר, מה שהופך את הליכי ההנדסה והתכנון למורכבים יותר. כיום יש מעלון של חברה הולנדית שמיוצגת בישראל ע"י סדן שמצאה פתרון מודולרי שמאפשר "להרכיב" ללקוח את המסילה ממקטעים מודולריים, קצת כמו לגו. כמובן שגם כאן הכול מלווה בתכנון והנדסה קפדניים והכי חשוב שזה מוצר שכבר נמצא בהתקנות מס' שנים ומוכיח את עצמו פעם אחר פעם. בזכות זה ניתן לקבל את המעלון הזה מורכב ועובד אצל הלקוח תוך זמן קצר ביותר, אפילו 3-4 שבועות!

מעלון לאזור רטוב במיוחד

עודד סיפר כי חברת סדן נדרשה לבצע התקנה של מעלון במערה, האתגר היה למצוא פתרון למצב של רטיבות בלתי פוסקת ו/או אפשרות להצפות, אך בסופו של דבר הצליחה החברה יחד עם השותפים בחו"ל לתת פתרון גם לדרישה הזו, לא היה פשוט אבל נמצא הפתרון.

מעלון למטוסים

רוב הציבור לא מודע לכך, אבל הרבה פעמים הכנסת משתמש בכיסא גלגלים למטוס זו משימה מאד מורכבת ולפעמים בלתי אפשרית, לא תמיד יש "שרוול" ולא תמיד יש מתקני הרמה מתאימים בשדה התעופה ויש גם שונות עצומה בין המטוסים. עבור בעיה זו קיים פתרון מדהים המתחבר על גבי מדרגות העלייה למטוס כשהמתקן כולו כולל המדרגות יודע להתאים את עצמו לגובה המטוס ולדרישות השונות
בעולם כבר נמכרו ומותקנים כאלו במס' שדות תעופה - מה שנותן עבורן פתרון יעיל וחדשני במיוחד.

מעלונים חבויים

לעתים, יש לקוחות שלא מעוניינים שהמעלון שלהם יבלוט בבית, כל אחד וסיבותיו, ובדיוק עבורם ניתן להתקין מעלונים (מעליות ביתיות) שבמט מבחוץ בכלל לא ניתן לזהות שיש שם מעלון. רק במבט יותר מעמיק ניתן לראות את הקווים המסתירים מאחוריהם דלת "סודית" או את הלחצנים שמי שמכיר ויודע יכול לזהות אותם כלחצנים של מעליות. במרבית המקרים הפתרון הזה מגיע משיקולים של אדריכלים.

מעלית ביתית תלויה

במידה ורצפת הבית לא יכולה לשאת את המעלון, בחברת סדן פיתחו יחד עם מהנדס וקונסטרוקטור מערכת שלמה שתומכת את כל המעלון ומתחברת לעמודי הבית ולתקרה. אחרי שהבעיה הזו נפתרה בפעם הראשונה, הדרך להתקנת מעלית תלויה הייתה פשוטה יותר ובחברת סדן התקינו את הפתרון במספר מקומות נוספים - כולל במגדלים עבור מעבר פנימי במשרדים בין קומה 33 ל-34 או בקניון בעליה בין קומות של חנות.

חיבור לבית החכם והתמודדות עם דרישות מיוחדות

עודד מספר כי ללקוחות יש דרישות מיוחדות ובחברת סדן תמיד מנסים לתת פתרון. באחד המקרים, ביצעה החברה חיבור בין המעלון למערכת הבית החכם כדי לאפשר זימון המעלון או שליחתו ממערכת הפיקוד הכללית תוך חיבור מעלונים למערכות גיבוי כלליות ולמערכות זיהוי קול. הדרישות מהלקוחות יכולות להגיע ממקום של פתרון יוקרתי וטכנולוגי אבל גם ממקום של צורך. יש מיקרים שהלקוח פשוט לא יכול להפעיל המעלון בצורה המקובלת וחייבים לחשוב ולמצוא עבורו פתרון.

מלבד הפתרונות שהצגנו, יש חידושים נוספים ומאד מעניינים שלמרבה הצער לא נמצאה דרך עד היום להביא אותם לארץ בשל הבדלי תקינה. למשל, מעלון שהוא גם מדרגות, מעלון שעולה וגם מתקדם קדימה באופן סימולטני - פתרון מצוין למקומות שיש לגשר כל מדרגה או שתיים. אך כמובן שגם להם בסוף תמצא הדרך להגיע לארץ ולתת לאנשים בישראל פתרונות טכנולוגים חכמים.

כל הפרטים באתר של חברת חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות

בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות, בשיתוף חברת סדן י.ט.ש מעלונים ומעליות ביתיות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully