וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים טיול אתגרי אבל בכל זאת רוצים להיות מאובטחים? צאו לטייל בדרך הברזל

בשיתוף טיולי רדיוס, בשיתוף טיולי רדיוס

29.10.2019 / 13:29

מסלולי "דרך הברזל" (טכניקה של סיוע ואבטחה במסלולי במסלולי טיול הררים) תופסים תאוצה במהלך ה-20 שנים האחרונות ויש כיום אלפי יעדים אליהם ניתן להגיע - למשל, צרפת, ספרד, פורטוגל, גרמניה, נורבגיה, אוסטריה, פולין, צ'כיה ועוד

בשיתוף טיולי רדיוס

אם לטייל ולהגיע לגבהים מרשימים במסלולי הרים נשמע לכם כמו משהו שהייתם רוצים לעשות אבל זה מרגיש קצת גדול עליכם, אז כדאי גם לכם להכיר את מסלולי הויה-פראטה! בכתבת הווידאו דיברנו עם הוד שטרלינג מרדיוס טיולים המתמחה בטיולים מאורגנים ואתגריים בארץ ובחו"ל, שהסביר כי 'ויה - פראטה' (Via - Ferrata) היא למעשה טכניקה של סיוע ואבטחה במסלולי טיול הררים. בעזרת יתדות והתקנות מתכת, המטייל מאובטח באמצעות כבל פלדה ויכול לעבור בבטחה בין בקטעים אנכיים ותלולים.

מסלולי ויה-פראטה מחולקים לדרגות קושי (בין חמש לשש-תלוי במדינה) והדרגות הראשונות יכולות להתאים גם למטיילים מתחילים וילדים. מסלולי "דרך הברזל" תופסים תאוצה במהלך ה-20 שנים האחרונות ויש כיום אלפי יעדים אליהם ניתן להגיע. למשל, צרפת, ספרד, פורטוגל, גרמניה, נורבגיה, אוסטריה, פולין, צ'כיה בהן סוג הטיול הזה נפוץ מאוד והמסלולים הם בטוחים ומבוקרים. כיוון שאלפי מטיילים מגיעים למסלולים אלה בכל שנה, התחום התפתח מאוד וטכניקת רתימת המטייל היא בטוחה ויעילה. ההיסטוריה של הויה פראטה התחילה בימי מלחמת העולם הראשונה באזורי הדולומיטים ובאלפים היוליאניים בסלובניה, שם הקימו צבאות עמדות הגנה וכדי להקל את ההגעה אליהן קבעו יתדות לאורך המסלול.

אז אם אתם מחפשים אתגר ואדרנלין אבל בכל זאת מרגישים צורך להיות מאובטחים, מסלולי הויה-פראטה הם מה שחיפשתם. מדובר במסלולים יוצאי דופן שלא ניתן להגיע אליהם בקלות ולכן מומלץ לצאת לטיולים אלה בקבוצה מאורגנת עם מדריך בעל ניסיון וידע שגם ישמור עליכם וגם יתן את הערך המוסף על הרקע ההיסטורי והתרבותי של המקומות אליהם תחפצו להגיע.

פרטים נוספים באתר של טיולי רדיוס

טיולי רדיוס undefined, בשיתוף טיולי רדיוס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully