וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתוח הישראלי שעוזר לאנשים עם עיוורון לנסוע באוטובוס

בשיתוף המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף המרכז לעיוור בישראל

4.11.2019 / 9:45

אנשים עם עיוורון עומדים בפני אתגרים רבים במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית בפרט - האם הנהג יעצור בתחנה או יחלוף על פניה? האם מערכת הכריזה תעבוד? מערכת חדשה שפותחה במיוחד למטרה זו תקנה להם תחושת עצמאות

בשיתוף המרכז לעיוור בישראל

התמצאות , היא אתגר לא פשוט עבור אנשים עם עיוורון, אך בעזרת פיתוח טכנולוגי ישראלי פורץ דרך מסתמן צעד נוסף בדרך לשוויון. כדי להבין טוב יותר במה מדובר ראיינו בכתבת הווידאו את רוית קרדי, מנכ"לית "מהלב - "Step Hear" המרכז הישראלי לנגישות ושירה תמרי, פעילה חברתית וחברת הנהלה בעמותת "צמד".

לפני ששוחחנו על הפתרון, ביקשנו משירה לתאר עבורנו את האתגרים שאנשים עם עיוורון בכל הנוגע לתחבורה ציבורית. שירה סיפרה שהחשש המרכזי שלה הוא האם כשהיא נמצאת בתחנת האוטובוס, בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות כשאין עוד אנשים בתחנה, האם הנהג יעצור בתחנה או יחלוף על פניה? דבר שקרה לא פעם. תחושת השקיפות אינה מסתיימת שם. באוטובוסים רבים אין מערכת כריזה או שהיא אינה עובד/מופעלת ולכן יש צורך להסתמך על נהג או אנשים אחרים שלעתים שוכחים. כדי לתת מענה לאתגרים אלה ולהעניק לאנשים עם עיוורון תחושת עצמאות והתמצאות במרחב, פותחה מערכת Step Hear שהיא מערכת שמבוססת על אפליקציה ויחידות המתממשקות אליה במרחב הציבורי. כשמדובר על תחבורה ציבורית, המערכת מאפשרת לזהות את המיקום המדויק של התחנה, לדעת איזה קווים עוצרים בה ואת זמן ההגעה שלהם. כמו כן, דרך האפליקציה ניתן לשלוח מבעוד מועד הודעה לנהג שיש אדם שממתין בתחנה ולכן הנהג יודע להיערך ולקלוט את הנוסע בהתאם לצרכיו. כמו כן, בתוך האוטובוס עצמו הנוסע יכול לדעת מה היא התחנה הבאה וניתן לשלוח לנהג הודעה על התחנה בה האדם רוצה לרדת. מלבד אוטובוסים, המערכת מבוססת על יחידות שמותקנות במרחב הציבורי כגון כניסה למבנים ומעברים. אותן יחידות משמשות כמעיין שלט קולי והמשתמש יכול להיעזר באותן יחידות במקום עצמו או דרך האפליקציה.

שירה אשר התנסתה במערכת מספרת כי השימוש בה הקנה לה תחושת עצמאות ואושר וכי המערכת עובדת בצורה מעולה! כדי שיותר ויותר אנשים עם עיוורון יוכלו להנות מהפיתוח הזה יש להעלות את המודעות לנושא והמשיך להיאבק למען קבלת תקציבים - נושא אשר מקודם באופן שוטף ע"י עמותת המרכז לעיוור שפועל למען שילובם המלא של אנשים עיוורון בחברה.

הפיתוח הישראלי שעוזר לאנשים עם עיוורון לנסוע באוטובוס

המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף המרכז לעיוור בישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully