וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה נפגשים היפסטרים, קומוניסטים ותרבות אלטרנטיבית?

בשיתוף המכון הפולני בישראל, בשיתוף המכון הפולני בישראל

5.12.2019 / 14:42

הכירו את היעד האלטרנטיבי הבא - המקום שבו הפער בין התרבות הקומוניסטית לקפיטליסטית עדיין מאפשר לאמנות אלטרנטיבית וחתרנית אמיתית לצמוח! בקיצור? פולין

בשיתוף המכון הפולני בישראל

ברוקלין יקרה? בברלין שומעים יותר אנגלית מברוקלין? תכירו את היעד האלטרנטיבי הבא! מקום שבו הפער בין התרבות הקומוניסטית לקפיטליסטית עדיין מאפשר לאמנות אלטרנטיבית וחתרנית אמיתית לצמוח! בקיצור? פולין. ורשה התוססת, קראקוב הקלאסית, ורוצלב החתרנית ועוד.

בוורשה התוססת, כיכר המצעדים, ה- Plac Zbawiciela, הפכה למגנט של הסצנה ההיפסטרית. במרכז העיר תמצאו את 'הפאלאס קולטורה' ("ארמון תרבות") גורד שחקים משנות ה-50' שיש בו היום תיאטראות, אולם קונצרטים, בארים ובית קולנוע. בקיצור, ארכיטקטורה קומוניסטית פוגשת קולטורה. בשכונת פראגה האלטרנטיבית יש את הסוהו פקטורי - מבנים תעשייתיים שהוסבו למתחם מפוצץ באמנות, חנויות בוטיק ואוכל מקומי עם טוויסט. ואל תוותרו על מוזיאון הוודקה הפולני, מפעל מהמאה ה-19 שהוא הכי פוסט-אינדסטריאל. בוורשה תמצאו כ-58 מוזיאונים, אינספור מיצגי לייב, אמנות רחוב ותיאטרון אינדי ולא פחות חשוב, הכול במחירים שיזכירו לכם כמה יקר בארץ.

גם בקראקוב הקלאסית קורים דברים סופר מעניינים! העיר עוברת תהליך של ג'נטרפיקציה והופכת למוקד חדשני וטכנולוגי. אבל בלי לוותר על הוויב הקלאסי שלה. יש מלא פסטיבלים מגניבים של מוסיקה אלקטרונית כמו הפסטיבל המפורסם UNSOUND. ומה לגבי תרבות קלאסית אתם שואלים? העיר העתיקה של קרקוב נחשבת לאחת מערי מורשת של אונסק"ו ויש בה אינסוף של מופעי מוסיקה ותרבות קלאסיים. לא סתם היא מוגדרת כבירת תרבות!

בורוצלב החתרנית יש כל כך הרבה מקומות מגניבים כמו הניאון-סייד שיש בו הופעות חיות ואורות ניאון או הוויניל קפה שם תוכלו לקנות תקליטים יד שנייה ולהעביר את ההנגאובר מהניאון סייד. יש בעיר אינספור תערוכות רחוב והרבה מהן ברוח 'פוסט פאנק' ובולט בה במיוחד פסטיבל הקולנוע הבינלאומי New Horizons Film Festival.

אז ברוקלין יקרה וברלין התמסחרה? מה? עוד לא היית ב....? חייב! אבל שווה לבדוק גם את גדאנסק, לובלין ופוזנן לפני שכולם יכירו.

עוד פרטים באתר של המכון הפולני בישראל

המכון הפולני בישראל undefined, בשיתוף המכון הפולני בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully