וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גפילטע פיש ופירוגי - האוכל הפולני הוא גן עדן קולינרי

בשיתוף המכון הפולני בישראל, בשיתוף המכון הפולני בישראל

11.12.2019 / 15:45

בניגוד לתפיסה לפיה האוכל הפולני חסר טעם, כדאי מאוד לדעת שהמציאות שונה לגמרי ובכל רחבי המדינה תמצאו מסעדות מישלן ומסעדות שף, אוכל טבעוני בשפע ובזול, ואפילו אוכל מקומי מפתיע ובעיקר זול (ואל תשכחו את הוודקה)

Family Guide בשיתוף המכון הפולני בישראל

כן, הקלישאה מוכרת...קולינריה ופולין לא הולכים יחד. כמו מרק ירקות וסוכר, עוף וג'לי, דג וחזרת. אבל מסתבר שפולין היא ההפך הגמור מזה! היא גן עדן קולינרי ויש בה כל מה שצריך בשביל לבשל מטבח מנצח!

נכון, בפולין יש גם מסעדות מישלן אבל לא חייבים לפתוח את הארנק כדי ליהנות מאוכל אדיר גישת הנובל קוויזין שמעודדת יצירתיות ושימוש בחומרי גלם איכותיים בצורתם הגולמית נפוצה מאוד בפולין ואפשר להבין למה. נתחיל מהחקלאות האורגנית והידידותית לסביבה - מזון מהטבע הוא דרך חיים תרבותית, וטבע לא חסר שם! האזורים היבשתיים מניבים יבולים של שיפון וחיטה, תפוחי אדמה, סלק סוכר וירקות והיערות של פודלסיה מניבים שפע של פירות יער, דבש ופטריות בר.

אז חוץ מפירוגי בשלל מילויים, יש את גבינת ה- Ostsypek (אוסציפק) שמיוצרת בזקופנה, עשויה מחלב כבשים, נחשבת לתוצר הלאומי ועשתה לעצמה שם בכל רחבי העולם! וכמובן, אי אפשר בלי וודקה - הגרסה הפולנית התחילה בשנת 1405. בהמשך התפתחה הוודקה הפולנית שהיום קוראים לה זוברובקה , ויש לה טעם של עשב ארומטי מיערות פודלסיה.

בפולין תמצא וגם לחם מקומי מדהים, את הסרניק - עוגת גבינה מפורסמת, שלל עוגות תפוחים, ברווז צלוי עם תפוחים (המון תפוחים) וכמובן מרקים, גם בקיץ - למשל... מרק מלפפון חמוץ! אל תעשו פרצוף, זה מעולה! כל הטוב הזה מרכיב את הקולינריה הפולנית שהפכה לספורט לאומי! בכל רחבי המדינה תמצאו מסעדות שף, אוכל טבעוני בשפע ובזול, ואפילו אוכל מקומי מפתיע! ובעיקר זול! אז צאו לטעום את פולין וכן - מותר לא לסיים מהצלחת...

כל הפרטים באתר הרשמי של המכון הפולני בישראל

המכון הפולני בישראל undefined, בשיתוף המכון הפולני בישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully